Ingezonden persbericht


Gillette, still the best a man can get


- uitspraak kort geding: reclameslogan en claims Gillette geoorloofd -

Rijswijk, 22 april 2004 - Vandaag oordeelde de rechtbank in Utrecht dat Gillette Groep Nederland B.V. zijn reclameslogan 'Gillette, the best a man can get' en de productnaam 'Mach3 Turbo Champion' mag blijven hanteren in haar reclame-uitingen. Tevens mag Gillette de claims: 'closest shave', 'most comfortable shave' en 'in fewer strokes' blijven gebruiken.

Wilkinson Sword B.V. had in het kort geding onder andere geëist dat Gillette haar slogan zou moeten aanpassen. Gillette Nederland is blij met de uitspraak van de rechtbank op dit punt. Gillette had op haar beurt in het kort geding aan de rechter gevraagd een uitspraak te doen over de betrouwbaarheid van de onderzoeksmethoden van Wilkinson ten aanzien van 'glad scheren' en het claimen van het beste scheerresultaat. De rechtbank heeft dit echter helaas niet in het kort geding willen beoordelen. Gillette beraadt zich nog op het nemen van juridische vervolgstappen.

The Gillette Company
The Gillette Company is wereldleider op het gebied van scheren. Op het hoofdkantoor in Boston wordt continu gewerkt aan de ontwikkeling van de allerbeste scheersystemen. Gillette is ook nummer één op het gebied van ontharingsproducten voor vrouwen. Daarnaast is Gillette marktleider op het gebied van (elektrische) tandenborstels en mondverzorgingsproducten (Braun, Oral-B) en alkaline-batterijen (Duracell).


---

Voor meer informatie en vragen kunt u contact opnemen met Gillette Groep Nederland, Ingrid Rademakers, telefonisch bereikbaar onder: 070-413 19 48 of per e-mail: ingrid_rademakers@gillette.com