Ingezonden persbericht
Gillette, still the best a man can get
- uitspraak kort geding: reclameslogan en claims Gillette geoorloofd -
Rijswijk, 22 april 2004 - Vandaag oordeelde de rechtbank in Utrecht dat
Gillette Groep Nederland B.V. zijn reclameslogan 'Gillette, the best a man
can get' en de productnaam 'Mach3 Turbo Champion' mag blijven hanteren in
haar reclame-uitingen. Tevens mag Gillette de claims: 'closest shave',
'most comfortable shave' en 'in fewer strokes' blijven gebruiken.
Wilkinson Sword B.V. had in het kort geding onder andere geëist dat
Gillette haar slogan zou moeten aanpassen. Gillette Nederland is blij met
de uitspraak van de rechtbank op dit punt. Gillette had op haar beurt in
het kort geding aan de rechter gevraagd een uitspraak te doen over de
betrouwbaarheid van de onderzoeksmethoden van Wilkinson ten aanzien van
'glad scheren' en het claimen van het beste scheerresultaat. De rechtbank
heeft dit echter helaas niet in het kort geding willen beoordelen. Gillette
beraadt zich nog op het nemen van juridische vervolgstappen.
The Gillette Company
The Gillette Company is wereldleider op het gebied van scheren. Op het
hoofdkantoor in Boston wordt continu gewerkt aan de ontwikkeling van de
allerbeste scheersystemen. Gillette is ook nummer één op het gebied van
ontharingsproducten voor vrouwen. Daarnaast is Gillette marktleider op het
gebied van (elektrische) tandenborstels en mondverzorgingsproducten (Braun,
Oral-B) en alkaline-batterijen (Duracell).
---
Voor meer informatie en vragen kunt u contact opnemen met Gillette Groep
Nederland, Ingrid Rademakers, telefonisch bereikbaar onder: 070-413 19 48
of per e-mail: ingrid_rademakers@gillette.com