21 - 04 - 2004
Rumour around the brand award 2004 voor Heineken (21 april 2004)
Introductiecampagne voor BeerTender wint nieuwe prijs
Het Vakcentrum heeft vandaag de Rumour around the brand Award, een
nieuwe prijs voor het op originele wijze in de markt zetten van een
merk of product, uitgereikt aan Heineken. Productmanager Jacobine
Lotgering nam deze prijs tijdens de Dag van het Vakcentrum in
ontvangst uit handen van voorzitter Herman H. van der Geest.
De award
De Rumour around the brand award is in het leven geroepen om merken
te belonen voor de gekozen strategie om rumour around the brand te
creëren en mede daardoor succesvol hun merk of product in de markt
zetten. Een strategie die wanneer op de juiste manier ingezet erg
goed kan werken in de huidige markt. Het Vakcentrum heeft de
volgende criteria voor deze award opgesteld:
* Gewenste boodschap en emotie komen over bij de doelgroep
* Originaliteit van de aanpak
* Media-aandacht voorafgaande aan de introductie
* Opvallend hoge merkbekendheid kort na introductie
* Bewust en geïntegreerd onderdeel van de strategie
Het Vakcentrum heeft deze criteria gehanteerd voor de beoordeling
van de kanshebbers.
And the winner isHeineken BeerTender
Heineken BeerTender is een innovatief tapsysteem voor thuis,
ontwikkeld in samenwerking met Krups. Met de unieke nieuwe
technologie, het design en een totaal nieuwe bierbeleving zorgt
BeerTender voor een revolutie binnen de brouwindustrie.
Vakcentrum Levensmiddelen