donderdag 22 april 2004
Nieuwe afstudeervariant CO-Speco: Sport en media
Fontys Economische Hogeschool Tilburg start per 1 augustus 2004 met de
nieuwe 4-jarige hbo-afstudeervariant van CO-SPECO: Sport en media.
Deze afstudeervariant is bedoeld voor studenten die geĂŻnteresseerd
zijn in sport, media en marketingcommunicatie.
Co-SPECO, Sport en media is een Communicatie-opleiding die zich richt
op de wereld van sport en vrije tijdsbesteding. Naast reguliere
onderdelen als economie, management, marketing en communicatie, wordt
specifiek ingegaan op de volgende aspecten: sportmarketing,
sportmarketingcommunicatie, sponsoring, sport en media, sport en
imagovorming,
De propedeuse van de opleiding besteedt aandacht aan de volgende
thema's: de sportcommunicatie-adviseur, het sportondernemingsplan,
globalisering en sport, sport en media. In het derde studiejaar vindt
een half jaar stage plaats, aan het einde van het vierde jaar staat
het afstudeertraject centraal. De studenten werken tijdens de
opleiding veel in groepen aan praktijkprojecten.
De economische kant van sport, sport als business, heeft inmiddels op
hbo-niveau aandacht gekregen bij verschillende hogescholen. Er is
echter nog geen andere opleiding die zich specifiek met
marketingcommunicatie, media en sport bezighoudt. Fontys Economische
Hogeschool Tilburg is marktleider op het gebied van opleidingen in
sportmarketing (CE-SPECO) en heeft sinds vijf jaar een opleiding
Communicatie. De combinatie van deze knowhow zorgt ervoor dat de
programmering van een opleiding over sport en marketingcommunicatie
een haast natuurlijk proces is.