Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 16 april 2004

TINE-BEURS; EERSTE AFTRAP VOOR KENNISPORTAL.COM

Kennisportal.com grijpt The ICT & Networking Event (TINE) aan om voor het eerst officieel naar buiten te treden. De TINE-beurs is van 20 tot en met 22 april 2004 in de RAI Amsterdam. Deze nieuwe speler biedt kennis over ICT op het gebied van communicatie en organisatie, business en websolutions en telecom- en infrastructuur aan via een toegankelijke portal.

Of het nu gaat over kennismanagement, e-learning, VOIP, intranet, IP-VPN, beveiliging infrastructuur of spraaktechnologie; kennisportal.com geeft antwoord op vele specifieke business-vraagstukken rondom ICT. De kennisinhoudelijke artikelen die op de kennisbank staan, worden door bedrijven aangeleverd die expert zijn op een bepaald vakgebied. Onder het motto: 'Kennis is macht, kennisdeling is kracht', presenteren de kennisdragers zich. Alle artikelen worden gecategoriseerd in de gemeenschappelijke rubrieken communicatie en organisatie, business- en websolutions en telecom- en infrastructuur. De kennis is vooral gericht op grote- en middelgrote bedrijven en bedoeld voor directieleden, marketing-, product-, business development managers en onderzoekers. De artikelen bieden een handig hulpmiddel bij de verbetering van zowel de interne- als klantgerichte communicatie. De kennisdocumenten zijn op de portal te lezen en per mail aan te vragen.

Bedrijvennetwerk
Het netwerk achter de kennisportal.com bestaat uit een groot aantal bedrijven, die samen full-service kunnen leveren op de genoemde expertgebieden. Dat kan advies, implementatie, middelen, beheer, outsourcing of opleiding zijn. Enkele van de bedrijven die betrokken zijn bij kennisportal.com zijn Triam, Innervate, Versatel, A&T Communications en Resense. Uitgangspunt van de kennisportal is de pull-strategie. Aan de hand van een behoefte gaat een potentiële klant gericht op zoek naar informatie over een ICT-onderwerp. Het aanbod van informatie en diensten op het gebied van ICT op kennisportal.com is zo volledig mogelijk om bezoekers te binden. De kennisartikelen zijn opgebouwd in gelaagdheid; hoe meer een bezoeker van de site geïnteresseerd is in een bepaald ICT-onderwerp, hoe specifieker de informatie is die aangeboden wordt. Wil een bezoeker uiteindelijk naast dit advies een oplossing voor zijn ICT-probleem, dan kan hij contact opnemen met het bedrijf dat verantwoordelijk is voor het kennisartikel op kennisportal.com.

Ontstaan
Drie jaar geleden is het concept ontwikkeld door één van de participerende organisaties CBC BV. Deze advies & training organisatie heeft geen uitgebreide salesforce op de weg en heeft de behoefte om regelmatig in contact te komen met potentiële klanten. "Als je nu bereidt bent om je kennis te delen met de markt en ketenpartners, dan zal het kwalificerend werken voor nieuwe opdrachten", zo was de gedachte van de directeur van CBC, Jan C. Smit. Er is 1,5 jaar voor uitgetrokken om te kijken hoe het medium Internet hier voor ingezet kan worden. Duidelijk was dat een e-Business kanaal, want dat is het portaal, niet rendabel te krijgen is als je het als organisatie alleen wilt doen. Het is dus een gemeenschappelijk initiatief geworden waar veel ketenpartners uit de ICT-sector aan meewerken. Het netwerk van expertbedrijven blijft groeien en wordt gezien als een welkome aanvulling op hun eigen marketing en sales methode.

Meer informatie
Wilt u kennismaken met kennisportal.com tijdens de TINE beurs in de RAI, bezoek dan de stand in de Hollandhal, standnr. 11.105. Of bezoek de site www.kennisportal.com.


---

Noot voor de pers:

Meer informatie kunt u vinden op www.kennisportal.com. Ook kunt u contact opnemen met Jan Smit en Derk-Jan Rozema, (0227) 547 494 of (06) 534 18 431.

U kunt de stand van kennisportal.com bezoeken tijdens de TINE beurs van 20 tot en met 22 april in de RAI Amsterdam. U kunt de stand vinden op het Friese ICT Paviljoen in de Hollandhal (standnummer 11.105).