IBM

SNT brengt Desktop Management Services onder bij IBM

Amsterdam -- April 20th 2004 -- IBM gaat voor CRM Dienstverlener SNT Benelux de kantoorautomatisering beheren. De contractperiode heeft een looptijd van vier en een half jaar. De overeenkomst voor Desktop Management Services (DMS) heeft een totale waarde van circa 10 miljoen euro.

IBM neemt met het afsluiten van deze overeenkomst het beheer over van de huidige leverancier. IBM gaat de kantoorautomatisering (KA) van SNT migreren naar een nieuw standaardplatform. Het beheer hierover vindt plaats verspreid over circa 15 locaties in Nederland en België, voor in totaal tot maximaal 5000 werkplekken. Als gevolg van de uitbesteding van het KA-beheer, volgen ruim 20 SNT-medewerkers hun werk naar IBM. Per 1 april 2004 zijn deze medewerkers allen bij IBM in dienst getreden.

Volgens Leon van Adrichem, directeur Techniek & Innovatie van SNT Group, is de overeenkomst met IBM een strategische beslissing. "We willen onze investeringen beperken tot onze kernactiviteiten. Desktopbeheer is, hoewel cruciaal, toch een andere tak van sport. Door deze activiteit uit te besteden aan IBM, verzekeren we ons van continue aansluiting bij de laatste ontwikkelingen op dit gebied. Bovendien genereren we zo meer efficiency en besparingen." SNT maakte vervolgens de keuze voor IBM vanwege de kwaliteit van dienstverlening en de verzameling diensten die IBM kan leveren.

Kantoorautomatisering is bij SNT van cruciaal belang, aldus Sander Schepens, Offering Manager Managed Services bij IBM: "IBM levert een hoge beschikbaarheidsgraad van de werkplek en een proactieve service aan de SNT medewerkers. Daarmee wordt voor hen het optimale klimaat geschapen om goed te presteren. De beheermethodiek van IBM sluit bovendien naadloos aan op de specifieke eisen van een contactcenter-werkplek."

IBM's DMS-dienstverlening heeft momenteel de wind mee. De schaalgrootte en vernieuwende beheerfilosofie van IBM hebben de afgelopen twee jaar voor een grote toestroom aan nieuwe DMS-klanten gezorgd. DMS van IBM biedt organisaties de mogelijkheid om 20 tot 50 procent te besparen op hun huidige kosten voor werkplekbeheer. IBM neemt niet alleen het beheer over, maar adviseert ook over de juiste aanpak en instrumenten waarmee organisaties efficiencyverbeteringen kunnen doorvoeren.

Over IBM
Als s werelds grootste en meest innovatieve ICT bedrijf biedt IBM oplossingen aan ondernemingen om innovatie, efficiency en effectiviteit te realiseren. IBMs on demand strategie richt zich op integratie van alle bedrijfsprocessen met toeleveranciers, klanten en partners waardoor adequaat kan worden geanticipeerd op ontwikkelingen in de markt. Samen met haar Business Partners biedt IBM geïntegreerde, flexibele oplossingen; zakelijk advies, hosten van infrastructuur, technologie-ontwerp, trainingen en een compleet scala aan computerapparatuur, programmatuur en bijbehorende diensten.