IBM
SNT brengt Desktop Management Services onder bij IBM
Amsterdam -- April 20th 2004 -- IBM gaat voor CRM Dienstverlener SNT
Benelux de kantoorautomatisering beheren. De contractperiode heeft een
looptijd van vier en een half jaar. De overeenkomst voor Desktop
Management Services (DMS) heeft een totale waarde van circa 10 miljoen
euro.
IBM neemt met het afsluiten van deze overeenkomst het beheer over van
de huidige leverancier. IBM gaat de kantoorautomatisering (KA) van SNT
migreren naar een nieuw standaardplatform. Het beheer hierover vindt
plaats verspreid over circa 15 locaties in Nederland en België, voor
in totaal tot maximaal 5000 werkplekken. Als gevolg van de
uitbesteding van het KA-beheer, volgen ruim 20 SNT-medewerkers hun
werk naar IBM. Per 1 april 2004 zijn deze medewerkers allen bij IBM in
dienst getreden.
Volgens Leon van Adrichem, directeur Techniek & Innovatie van SNT
Group, is de overeenkomst met IBM een strategische beslissing. "We
willen onze investeringen beperken tot onze kernactiviteiten.
Desktopbeheer is, hoewel cruciaal, toch een andere tak van sport. Door
deze activiteit uit te besteden aan IBM, verzekeren we ons van
continue aansluiting bij de laatste ontwikkelingen op dit gebied.
Bovendien genereren we zo meer efficiency en besparingen." SNT maakte
vervolgens de keuze voor IBM vanwege de kwaliteit van dienstverlening
en de verzameling diensten die IBM kan leveren.
Kantoorautomatisering is bij SNT van cruciaal belang, aldus Sander
Schepens, Offering Manager Managed Services bij IBM: "IBM levert een
hoge beschikbaarheidsgraad van de werkplek en een proactieve service
aan de SNT medewerkers. Daarmee wordt voor hen het optimale klimaat
geschapen om goed te presteren. De beheermethodiek van IBM sluit
bovendien naadloos aan op de specifieke eisen van een
contactcenter-werkplek."
IBM's DMS-dienstverlening heeft momenteel de wind mee. De
schaalgrootte en vernieuwende beheerfilosofie van IBM hebben de
afgelopen twee jaar voor een grote toestroom aan nieuwe DMS-klanten
gezorgd. DMS van IBM biedt organisaties de mogelijkheid om 20 tot 50
procent te besparen op hun huidige kosten voor werkplekbeheer. IBM
neemt niet alleen het beheer over, maar adviseert ook over de juiste
aanpak en instrumenten waarmee organisaties efficiencyverbeteringen
kunnen doorvoeren.
Over IBM
Als s werelds grootste en meest innovatieve ICT bedrijf biedt IBM
oplossingen aan ondernemingen om innovatie, efficiency en
effectiviteit te realiseren. IBMs on demand strategie richt zich op
integratie van alle bedrijfsprocessen met toeleveranciers, klanten en
partners waardoor adequaat kan worden geanticipeerd op ontwikkelingen
in de markt. Samen met haar Business Partners biedt IBM geïntegreerde,
flexibele oplossingen; zakelijk advies, hosten van infrastructuur,
technologie-ontwerp, trainingen en een compleet scala aan
computerapparatuur, programmatuur en bijbehorende diensten.