Ingezonden persbericht

IT-managers ruiken nieuwe uitdaging

Nieuw voorjaarscongres trekt de aandacht met Demand Management, IT Governance, Innovaties en Postersessies

BUSSUM, 20040316 -- In een gezamenlijke krachtsinspanning van een groot aantal onderwijs- en vakorganisaties wordt op 20 april de blik van de IT-manager omgebogen van binnen naar buiten. In een nieuw en grootschalig voorjaarscongres worden dan de thema's Demand Management en IT Governance centraal gesteld. Na meer dan een decennium worstelen met vraagstukken rond processen, ITIL, en service management, is de tijd aangebroken voor een volgende stap: het bewust en gestructureerd invullen van de managementtaken op strategisch niveau. Actuele informatie over het dagschema, onderwerpen en sprekers, vindt u op de website van het congres: www.best-practices-in-itsm.nl/.


De aanleiding voor deze contentkeuze is te herleiden op de inhoud van het nieuwe standaardwerk dat door de vereniging ITSMF-Nederland wordt uitgegeven onder de titel "IT Service Managenent, best practices". Het boek is tot stand gekomen na een strenge selectie van onderwerpen die door tientallen vooraanstaande ondernemingen in Nederland werden voorgedragen. Het resultaat daarvan toont onontkoombaar waar het in deze tijd om gaat: de aansturing van de leverancier, de besturing van de leverende organisatie en de kosten van de IT-diensten.

Niet voor niets staan dan ook juist deze zaken centraal in het congresprogramma. Met een uitgebreide serie interactieve programma-elementen wordt de moderne congresganger geprikkeld om niet langer slechts te luisteren naar voordrachten, maar mee te denken en waar voor z'n geld te halen. Met een groot aantal 'best practices' en met nieuwe presentatievormen, zoals doe-het-zelf-games en een grote Postersessie, wordt de bezoeker geprikkeld om die volgende stap voor te bereiden.

Het programma biedt showcases van o.a. Defensie, Zwitserleven en KPN, en brengt actuele onderwerpen zoals functioneel beheer, service portfolio's en sourcing op een pragmatische wijze onder de aandacht: onderwerpen die de CIO, de IT-manager en de service manager dagelijks op z'n bordje vindt.

Bezoekers ontvangen op het congres deel I van de nieuwe reeks "IT Service Management, best practices" , dat deel uitmaakt van de ITSM Library. De congresorganisatie, bestaande uit ITSMF-Nederland, bITa-Center en ITSM PORTAL, heeft nog een paar bijzonder passende verrassingen voor het publiek in petto.

Het congres zal de bezoekers van het begin tot het einde bezig houden en in vliegende vaart een groot aantal onderwerpen de revue laten passeren. Met het nieuwe naslagwerk in de rugzak kan de bezoeker dan later in alle rust de best practices op dat gebied nog eens rustig nalezen. Het boek en het congres zijn geproduceerd onder leiding van Jan van Bon, die hiermee een nieuwe koers uitzet voor IT-managers: een actief congres met een hoog gehalte aan managementvraagstukken, in een mix van kwaliteitspublicaties en boeiende programma-elementen.