UWV

Nieuw op de site: Stel uw vraag en lees meteen wat het antwoord is

15 april 2004

Vanaf 19 april komt er via uwv.nl de mogelijkheid om een vraag te stellen via het internet. Deze toepassing is in eerste instantie voor werknemers bedoeld. In het systeem zijn zo'n 300 vragen en antwoorden als basis ingevoerd. Deze vragen en antwoorden zijn ontleend aan de meest gestelde vragen die door het klantencontactcentrum in Assen worden afgehandeld.

Doel van de extra mogelijkheid op internet is om de dienstverlening aan onze klanten te verbeteren. Via de website is service dag en nacht bereikbaar is, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Het systeem is uitgebreid getest door inhoudelijk experts van UWV, waarbij geprobeerd is zo veel mogelijk vragen in 'klantentaal' in te voeren. Hierbij zijn ook leden van de clientenraad betrokken.

Nieuwe vragen waarop nog geen antwoord is geformuleerd, worden direct gesignaleerd via het systeem. Wekelijks voegen wij nieuwe vragen en antwoorden toe.