Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Auchan france gebruikt e.piphany voor multi-channel marketingcampagnes

Schiphol-Rijk, 16 april 2004 -- Auchan France, een van Frankrijk s grootste retailers, heeft de E.piphany E.6 softwareoplossing geïmplementeerd die de onderneming zal ondersteunen bij haar marketingcampagnes, en bovendien haar programma van klanttevredenheid en klantloyaliteit zal versterken. Na drie concurrerende producten te hebben geëvalueerd, heeft Auchan de E.piphany E.6 softwareoplossing gekozen op grond van haar geavanceerde functionaliteit die de planning, verwerking en analyse van multi-channel marketingcampagnes omvat.

Dankzij E.piphany kunnen wij snel het koopgedrag van specifieke klanttypen analyseren en op basis daarvan gepersonaliseerde klantsegmenten beheren , zegt Bruno Dubecq, Customer Marketing Manager bij Auchan. Ook kunnen we speciale gedifferentieerde aanbiedingen simuleren, deze plannen, en bovendien hun impact meten, onafhankelijk van de schaal of complexiteit van de gevoerde campagne.

Met E.piphany E.6 die voor intelligentere marketing zorgt, heeft Auchan zijn concurrerende voorsprong vergroot , zegt Karen Richardson, CEO bij E.piphany. Dit is opnieuw een sterk voorbeeld dat E.piphany de grootste consumerbedrijven ter wereld ondersteunt bij het genereren van meer omzet, elke keer als zij met een klant in contact treden.

Auchan France startte eind 2002 zijn Waaoh! klantloyaliteitskaart om een hechtere band te smeden met zijn klanten. De kaart wordt gebruikt om doelgerichte aanbiedingen te doen aan klanten die voldoen aan een specifiek persoonlijk profiel en hen bovendien te belonen voor hun loyaliteit aan het bedrijf.

Auchan s Waaoh! kaart kan worden gebruikt om een geschiedenis van klantaankopen te genereren die is gebaseerd op kassabonnen. Het bedrijf maakt gebruik van E.piphany om het gedrag, de behoeften en de verwachtingen van Waaoh! kaartgebruikers te begrijpen en daarop te anticiperen. Het doel is hun loyaliteit te vergroten en de waarde van de relatie te optimaliseren. E.piphany biedt ook krachtige real-time analysefuncties en verwerking van grote hoeveelheden gegevens en klanttransacties, die alle voortdurend worden geactualiseerd. E.piphany ondersteunt bovendien bij de automatisering van de complexe en meervoudige processen die betrekking hebben op het ontwerpen, verwerken en optimaliseren van Auchan s marketingcampagnes.

Voor meer informatie over Auchan, bezoek www.auchan.com.

Over E.piphany

E.piphany (Nasdaq: EPNY) is leverancier van marketing-, verkoop-, en serviceoplossingen voor de grootste bedrijven, wereldwijd. E.piphany E.6 is een geïntegreerde softwaresuite die marketing-, verkoop- en servicefunctionaliteit combineert met real-time intelligentie. Deze suite, E.piphany E.6, stelt bedrijven in staat hun klanten beter te begrijpen en de ideale actie te ondernemen voor een betere klanttevredenheid, verhoogde omzet en lagere kosten. E.piphany's oplossing is gebouwd op het meest geavanceerde, webgebaseerde CRM-platform dat in de industrie is te vinden, resulterend in snelle en eenvoudige implementaties. Daarbij zijn E.piphany-oplossingen ook naadloos te integreren in de bestaande infrastructuur. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Mateo, Californië. Het Benelux-kantoor is gevestigd in Schiphol-Rijk, Amsterdam.