16-4-2004
Ford verlaagt adviesprijzen van originele schadedelen
Sinds begin april dit jaar kunnen klanten van Ford tot twintig procent
besparen op de prijs van veel originele, volledig gegarandeerde, Ford
schadedelen voor oudere Ka, Fiesta, Escort, Mondeo en Transit
modellen. De kwaliteit van het schadeherstel kan met deze maatregel
verhoogd worden.
Het betreft de schadedelen bumpers, deurpanelen, voorschermen,
motorkappen, radiateuren, koplampen en radiator grillen onderdelen die
meestal vervangen moeten worden na een aanrijding. De prijsverlagingen
gelden voor schadedelen, die gemonteerd worden op Ford automobielen
die geregistreerd zijn tussen 1989 en 2000.
Deze prijsverlagingen maken het mogelijk dat loyale klanten van Ford
bij schadeherstel steeds de beste waar voor hun geld krijgen. De
modellen waarop de prijsverlagingen van toepassing zijn
vertegenwoordigen 60 procent van het Ford wagenpark, dus er zijn
aanzienlijke besparingen te realiseren.
Ford's Europese Directeur Marketing van de Customer Service Division,
Axel Wilke zegt hierover: "Wij zijn vast besloten om de kosten voor
onderhoud en reparatie van Ford automobielen te verlagen, of het nu
gaat om nieuwe of om oudere modellen. Dat houdt in, dat wij onze
klanten het vertrouwen en de kwaliteit bieden van originele, volledig
gegarandeerde, Ford vervangingsonderdelen tegen de best mogelijke
prijs".
Onderzoek toont steeds weer aan dat klanten de voorkeur geven aan de
kwaliteit van schadeherstel, die gegarandeerd wordt door het gebruik
van Ford originele onderdelen. Dit neemt iedere onzekerheid weg met
betrekking tot de resterende dekking van de carrosserie garantie tot
maximaal 12 jaar, afhankelijk van het model, op de gehele auto. Het
gebruik van Ford originele onderdelen geeft ook de zekerheid dat er
wordt voldaan aan Ford's strenge veiligheidsstandaards.
Tegelijkertijd geven schadeherstellers de voorkeur aan het werken met
originele onderdelen omdat deze gemakkelijk beschikbaar zijn, precies
en gemakkelijk passen, waardoor de werkplaats efficiëntie verbetert en
reparatietijden voor klanten verkort kunnen worden. Deze
prijsverlagingen vormen een onderdeel van Ford's totale benadering van
het schadeherstel, waarvan alle Ford klanten voordeel zullen hebben.
Ford's Europese Manager voor Schadeherstel Rainer Burkart vat het als
volgt samen: "Onze nieuwe strategie voor schadedelen werd in de zomer
van vorig jaar aangekondigd. Wij willen hiermee bereiken, dat
originele Ford onderdelen en Ford Erkend Schadeherstelbedrijven de
vanzelfsprekende keuze zijn voor al onze klanten. De verlagingen van
de door Ford aanbevolen verkoopprijzen zullen ten goede komen aan de
autoverzekeringsmaatschappijen en de eigenaren van Ford automobielen,
die eventueel zelf de reparatiekosten moeten betalen, zoals dat vaker
het geval is bij oudere auto's".
AutoRai