CLIENTLOGIC

ClientLogic begint 2004 met klinkend succes

ClientLogic bevestigt marktleiderspositie met 13 nieuwe klanten, en uitbouw en vernieuwing van bestaande contracten en relaties.

Den Haag, Nederland. ClientLogic Corporation, een toonaangevende internationale Business Process Outsourcer in de contactcenter sector, kondigde onlangs aan dat het succesvol aan 2004 begonnen is, met de aanwinst van een indrukwekkende groep nieuwe klanten, maar ook met de uitbouw en vernieuwing van bestaande contracten en relaties. Deze aanwinsten werden gemaakt op het volledige 'right-shore'-netwerk van on-shore, nearshore en offshore sites van ClientLogic. Dit verkoopsucces is mede een gevolg van de acquisitie van Service Zone Holdings, Inc. door ClientLogic in januari 2004, waardoor de ClientLogic klanten uitgebreide globale contactcenter-mogelijkheden en een dynamisch personeelsbestand kregen.

De sterke resultaten van ClientLogic in het eerste kwartaal zijn een weerspiegeling van het voortdurende vertrouwen van de klanten in de capaciteit van het bedrijf om hoogwaardige geoutsourcete klantenondersteuning en klantenbeheeroplossingen te leveren. Het sterke kwartaal van ClientLogic omvatte zes nieuwe klanten die gezamenlijk goed zijn voor ruim $50M aan contracten en zeven uitbreidingen en vernieuwingen van bestaande contracten en relaties met bijkomende plaatsen en diensten in contactcenters. Met dit succes verstevigt ClientLogic zijn leiderspositie in end-to-end klantenbeheeroplossingen voor de OEM- en de ISP-markten. Bovendien zijn verschillende nieuwe klanten leiders in de financiële diensten- en verzekeringssector, waardoor ClientLogic een stevige greep op deze markt krijgt.

'ClientLogic is op weg om zijn droom te vervullen door de toonaangevende contactcenter Business Process Outsourcer te worden. We begonnen het eerste kwartaal met de acquisitie van Service Zone, waardoor ClientLogic de schaalgrootte en het vermogen verkreeg om de wensen en behoeften van onze klanten te kunnen blijven vervullen,' zei David Garner, president en CEO van ClientLogic. 'Met de nieuwe contactcenters on-shore, nearshore en offshore kunnen we onze klanten strategisch bijstaan om de 'right-shore' voor hun outsourcing ondernemingen te zoeken. Deze verhoogde capaciteit en hiernaast de voortdurende focus op operational excellence zorgden voor een fenomenale groei in het aantal klanten en plaatsten ClientLogic in een goede concurrerende positie voor verdere groei.'

De 'right-shore'-strategie van ClientLogic staat centraal in de groei van het bedrijf. De acquisitie van Service Zone vergrootte de internationale aanwezigheid van ClientLogic met een contactcenter met 1500 plaatsen in Pasig City, de Filippijnen. ClientLogic is werkzaam in 12 landen: USA, Canada, Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, India, Ierland, Mexico, Spanje, Nederland, de Filippijnen en het Verenigd Koninkrijk en opereert vanuit 52 locaties waaronder 39 contactcenters, 7 fulfilment en respons processing faciliteiten en administratieve kantoren.

Over ClientLogic

ClientLogic Corporation is een toonaangevende, internationale Business Process Outsourcer in de contactcenter- en de fulfilmentbranche. Het hoofdkantoor van ClientLogic, een dochteronderneming van het Canadese conglomeraat Onex Corporation, is gevestigd in Nashville, Tennessee (V.S.). Het Europese hoofdkantoor is in Nederland gevestigd. ClientLogic heeft 52 vestigingen in 12 landen in Noord-Amerika, Europa en Azië en heeft meer dan 250 toonaangevende klanten, zoals Sony Corporation, Gateway, TiVo, ABN AMRO, National Geographic Television en 9Telecom.

ClientLogic biedt een ruim assortiment aan diensten, zoals geïntegreerde klantenwerving, multi-channel klanten- en technische ondersteuning (telefoon, fax, e-mail, chat, self-help, enz.), e-commerce diensten, list management en list broking, databaseontwerp en -ontwikkeling en warehousing/fulfilment. Voor bijkomende informatie over het bedrijf, surf naar www.clientlogic.com.

Voor bijkomende informatie kunt u contact opnemen met: Kelly Albada Jelgersma, ClientLogic, 070-3051755,
kelly.albada.jelgersma@clientlogic.nl.

15 apr 04 09:21