AutoRai

16-4-2004

Hyundai enthousiast verder als enige hoofdsponsor NAC

Hyundai haalt de banden met eredivisievoetbalvereniging NAC uit Breda verder aan. Voor komend voetbalseizoen is het merk de enige hoofdsponsor.

Het is een krachtige voortzetting van het tweejarige sponsorcontract dat vorig jaar zomer is afgesloten. De nieuwe opzet illustreert dat beide partijen zeer tevreden zijn over de overeenkomst en de samenwerking in het huidige voetbalseizoen.

De resultaten van de nieuwe afspraken tekenen zich op het speelveld haarscherp af doordat de naam Hyundai zowel voor als achter op de shirts van de spelers zal prijken. Nu wordt de shirtvermelding nog gedeeld met Garcia Jeanswear. De sponsoring gaat uiteraard veel verder dan alleen een vermelding op de shirts. De spelers rijden uiteraard in een Hyundai naar keuze. Daarnaast zal het merk bij iedere thuiswedstrijd van NAC nadrukkelijk aanwezig zijn, want ook op de vlaggen, de reclameborden rond het veld, de virtuele reclameborden en op de trainingskleding van de spelers prijken de naam en het logo van Hyundai.

Tevens heeft Hyundai een permanente vermelding op het briefpapier van NAC, op de website van de voetbalclub en op alle andere communicatie van de club. De sponsoring van NAC is voor Hyundai een ideaal middel om de naamsbekendheid verder op te voeren. De aangescherpte overeenkomst tussen Hyundai en NAC geldt voor het voetbalseizoen dat in de tweede helft van 2004 start en doorloopt tot en met de eerste helft van 2005.

Voetbal en Hyundai zijn ook op internationaal niveau al geruime tijd onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zo was Hyundai hoofdsponsor van het Europese voetbalkampioenschap Euro 2000 dat in Nederland en België plaatsvond en van het FIFA wereldkampioenschap voetbal in Korea en Japan (2002). Gestimuleerd door het succes is Hyundai nu ook sponsor van het EK voetbal in 2004 in Portugal en van het FIFA wereldcuptoernooi in Duitsland in 2006. De sponsoractiviteiten van het merk op nationaal niveau sluiten daar perfect op aan.