16-4-2004
Hyundai enthousiast verder als enige hoofdsponsor NAC
Hyundai haalt de banden met eredivisievoetbalvereniging NAC uit Breda
verder aan. Voor komend voetbalseizoen is het merk de enige
hoofdsponsor.
Het is een krachtige voortzetting van het tweejarige sponsorcontract
dat vorig jaar zomer is afgesloten. De nieuwe opzet illustreert dat
beide partijen zeer tevreden zijn over de overeenkomst en de
samenwerking in het huidige voetbalseizoen.
De resultaten van de nieuwe afspraken tekenen zich op het speelveld
haarscherp af doordat de naam Hyundai zowel voor als achter op de
shirts van de spelers zal prijken. Nu wordt de shirtvermelding nog
gedeeld met Garcia Jeanswear. De sponsoring gaat uiteraard veel verder
dan alleen een vermelding op de shirts. De spelers rijden uiteraard in
een Hyundai naar keuze. Daarnaast zal het merk bij iedere
thuiswedstrijd van NAC nadrukkelijk aanwezig zijn, want ook op de
vlaggen, de reclameborden rond het veld, de virtuele reclameborden en
op de trainingskleding van de spelers prijken de naam en het logo van
Hyundai.
Tevens heeft Hyundai een permanente vermelding op het briefpapier van
NAC, op de website van de voetbalclub en op alle andere communicatie
van de club. De sponsoring van NAC is voor Hyundai een ideaal middel
om de naamsbekendheid verder op te voeren. De aangescherpte
overeenkomst tussen Hyundai en NAC geldt voor het voetbalseizoen dat
in de tweede helft van 2004 start en doorloopt tot en met de eerste
helft van 2005.
Voetbal en Hyundai zijn ook op internationaal niveau al geruime tijd
onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zo was Hyundai hoofdsponsor van
het Europese voetbalkampioenschap Euro 2000 dat in Nederland en België
plaatsvond en van het FIFA wereldkampioenschap voetbal in Korea en
Japan (2002). Gestimuleerd door het succes is Hyundai nu ook sponsor
van het EK voetbal in 2004 in Portugal en van het FIFA
wereldcuptoernooi in Duitsland in 2006. De sponsoractiviteiten van het
merk op nationaal niveau sluiten daar perfect op aan.
AutoRai