Ingezonden persbericht
Netviewer: web-collaboration ideale aanvulling op callcentersystemen
Tilburg, 15 april 2004 - Netviewer, de nieuwe tool voor web-collaboration - interactieve samenwerking via het web, is een waardevolle aanvulling op standaard callcentersystemen. Met Netviewer kan een callcenter-agent tijdens een verkoopgesprek samen met de klant (of prospect) presentaties, beelden, grafieken of berekeningen bekijken of samen bewerken. Supportmedewerkers kunnen met Netviewer het systeem van hun klanten overnemen (na toestemming en via een beveiligde connectie) om zo storingen te verhelpen. Zowel bij outbound als bij inbound telefoonverkeer biedt Netviewer de callcentermedewerker extra mogelijkheden om zaken te verduidelijken, zonder de kosten van een klantbezoek. De technologie vergroot zo de effectiviteit van zowel sales- als supportcallcenters.
Leveranciers van callcentersystemen kunnen de software eenvoudig binnen een aantrekkelijk licentiemodel in hun oplossingen opnemen, of zelfs volledig integreren in hun softwareaanbod. Netviewer onderscheidt zich van andere Shared-Browsing-oplossingen doordat met Netviewer elke willekeurige applicatie gedeeld kan worden. Het systeem is dusdanig eenvoudig in het gebruik, dat het geen uitgebreide training vereist voor de callcenter-agent.
De toepassing van de Netviewer-oplossing in de praktijk is eenvoudig. Een callcenter-agent kan een klant via het web eenvoudig extra uitleg bieden over een product door een presentatie te draaien op het beeldscherm van de geïnteresseerde klant. Binnen een beveiligde sessie ziet de klant in eerste instantie exact wat er op het beeldscherm van de host - in dit geval van de agent - staat (Show-modus). Met één muisklik is de communicatierichting te wijzigen, zodat de klant de callcentermedewerker op bepaalde aspecten in de presentatie kan wijzen. De agent heeft de mogelijkheid altijd precies te bepalen welke zaken de klant te zien krijgt. Zo kan hij op de achtergrond (ongezien voor de tegenpartij) berekeningen maken en documenten opzoeken. Supportmedewerkers kunnen (na toestemming van de klant) het systeem van de klant 'overnemen' en zo ad hoc supporttaken uitvoeren.
###
Over Netviewer
Netviewer GmbH is leverancier van de gelijknamige software voor websamenwerking en web-conferencing. Met de Netviewer-software kunnen gebruikers via internet live bij elkaar op het beeldscherm kijken en zo samen teksten, berekeningen, grafieken, bouwtekeningen en andere documenten inzien en bewerken. Netviewer is ideaal voor locatieonafhankelijk samenwerken binnen functies als verkoop, marketing, ontwikkeling en support, en vele andere bedrijfsfuncties. De live-communicatie via internet bespaart reistijd en kosten en verhoogt de productiviteit. Netviewer is in gebruik binnen ondernemingen als Agfa, Bayer, BMW, Deutsche Post en Ernst & Young, en bij meer dan 900 andere concerns en middelgrote bedrijven. Netviewer is gevestigd in Karlsruhe (Duitsland). Voor meer informatie: www.netviewer.de of www.netviewer.nl.
Over Dekkers Intermediair
Dekkers Intermediair BV is de exclusieve en gecertificeerde distributeur van Intuit Track-It!, 's werelds meest gebruikte systeem voor helpdesk- en asset management. Intuit Inc. is de vijfde grootste software-onderneming ter wereld. Dekkers Intermediair is een van de snelst groeiende bedrijven in de helpdesk- en asset-management-industrie van de Benelux. Daarnaast is Dekkers Intermediair de exclusieve distributeur voor Netviewer, de software voor Web-collaboration van de gelijknamige Duitse leverancier. Voor meer informatie: www.d-i.nl
Netviewer is op The Internetworking Event (TINE) (RAI, 20-22 april 2004) te zien op de stand van distributeur Dekkers Intermediair: 10.003.
Noot voor de redactie,
Ingezonden persbericht