Ingezonden persbericht
Ruud van Nistelrooy en Coca-Cola introduceren Coke 360
Coca-Cola brengt voetbalfans alvast in de stemming met toegankelijk straatvoetbalconcept
Amsterdam, 14 april 2004 - Vandaag heeft Coca-Cola samen met profvoetballer
Ruud van Nistelrooy in Amsterdam een nieuwe vorm van straatvoetbal
geĂŻntroduceerd: Coke 360. Bij het spel, een afgeleide van het bekende
'paaltjesvoetbal', spelen drie teams van twee personen in een cirkel met
als doel het omverschieten van speciaal ontworpen, rubberen
Coca-Cola-'contourflesjes'. In de aanloop naar het EK voetbal in Portugal
vinden verschillende Coke 360-evenementen plaats. Daarvoor rijden
omgebouwde 'Coke 360-minivans' met boarding, ballen, flesjes en een
scheidsrechter kriskras door Nederland. Dit om het spel uit te leggen en
omstanders het spel te laten spelen. Coca-Cola gelooft dat het plezier van
voetbal en het met elkaar beleven ervan begint op straat. De Coke
360-gamesets zijn tegen bijbetaling in de supermarkt verkrijgbaar bij de
aanschaf van Coca-Cola-producten. De gamesets zijn ook los verkrijgbaar.
Coke 360 maakt deel uit van de Coca-Cola-campagne rond Euro 2004, waarvan
Coca-Cola sponsor is.
Ruud van Nistelrooy, ambassadeur van Coke 360, speelde het spel vandaag met
de talentvolle panna-spelers Giorgo Berkleef, Tininho Berkleef, Lenny
Netteb en Edward van Gils en spelers uit de PSV-jeugdselectie op een
pleintje op het KNSM-eiland in Amsterdam. De plaats van introductie lag
voor de hand. Het spel moet volgens Coca-Cola immers toegankelijk zijn en
passen in het moderne straatbeeld; voor iedereen, op elke leeftijd en op
elke plaats.
Coke 360 wordt in een kring gespeeld met drie teams van elk twee spelers,
een voetbal en drie rubberen Coca-Cola-'contourflesjes'. Doordat drie teams
tegelijk spelen wordt extra dynamiek aan het bekende straatvoetbal
toegevoegd. Omdat de flesjes relatief klein zijn en er gebruik mag worden
gemaakt van de boarding, vereist het spel zowel inzet als techniek. Ruud
van Nistelrooy demonstreerde Coke 360 vandaag samen met teamgenoot en
panna-talent Nasrdie. Ruud van Nistelrooy: "Straatvoetbal helpt enorm bij
de ontwikkeling van je techniek en tactisch inzicht, dat merk ik nog
dagelijks op het veld." "Zelf voetbalde ik vroeger altijd met mijn broer
op straat en op pleintjes, juist het plezier dat we daar samen aan
beleefden is voor mij de essentie van aantrekkelijk voetbal."
Communicatie
In de aanloop naar het EK in Portugal zijn twee verschillende
Coca-Cola-commercials te zien waarin Ruud van Nistelrooy een rol speelt.
Vanaf 19 april is hij in de Europese commercial 'Kick' te zien. Vanaf 10
mei wordt de Coke 360-commercial uitgezonden, waarin Ruud de kijker
uitnodigt het spel te spelen.
In Nederland werkt Coca-Cola samen met Volkswagen voor de landelijke tour
van
Coke 360-minibusjes.
---
Ingezonden persbericht