CAMPINA
http://www.campina.nl
Campina neemt Parmalat Thailand over
Overname biedt bruggenhoofd voor groei met consumentenproducten in
Azi-atische regio
Campina neemt de zuivelactiviteiten van Parlamat in Thailand over en
zet daarmee haar eerste stappen in de regio Azië als het gaat om
pro-ductie en verkoop van consumentenproducten. Door de overname
realiseert Campina een bruggenhoofd in de snel groeiende zuivelmarkt
in Thailand. De acquisitie onderstreept dat de onderneming haar vorig
jaar gecommu-niceerde strategie voor het benutten van groei-opties in
Azië ter hand neemt. Parmalat Thailand is gevestigd in Bangkok en op
dit moment voor-al actief met gepasteuriseerde melk en lang houdbare
melkdranken. Met circa 175 werknemers realiseerde het bedrijf in 2003
een omzet van en-kele miljoenen euros. Financiële
details van de overeenkomst worden niet bekend gemaakt.
De overname van deze Parmalat activiteiten biedt Campina de
mogelijk-heid om relatief snel een lokale organisatie op te bouwen die
zich richt op de ontwikkeling van Campina-activiteiten in Thailand. In
dit land is de zuivelconsumptie weliswaar relatief gering in
vergelijking met landen in West-Europa, maar de consumptie is wel
sterk groeiend. Thailand is één van de snelst groeiende economieën in
de regio en de moderne retail groeit er bovendien in een hoog tempo
ten koste van de traditionele winkels.
Met de overname verzekert Campina zich van professioneel lokaal
manage-ment dat goed is ingevoerd in de lokale markt en cultuur.
Bovendien beschikt de overgenomen onderneming over enkele innovatieve
productcon-cepten die zijn toegesneden op de lokale markt en goed
passen bij het Campina-merk.
Campina neemt 90 procent van de aandelen over van Parmalat Thailand.
De resterende 10 procent was en blijft in handen van een lokale
partner.
Noot voor de redactie:
Campina is een internationale coöperatieve onderneming die zich
toelegt op de ontwikkeling, productie, verkoop en distributie van
zuivel- en zuivelverwante consumentenproducten en hoogwaardige
ingrediënten voor de voedings- en farmaceutische industrie. Campina
telt ongeveer 6.900 werknemers en heeft een jaaromzet van circa Euro
3,7 miljard. De onderne-ming bezet topposities in de markten waarin ze
actief is met consumen-tenmerken als Campina, Landliebe en Mona.
Daarnaast opereert Campina wereldwijd met haar groep Industriële
Producten. Deze ingrediënten-groep, met de divisie DMV International,
is een succesvolle partner voor de voedingsmiddelen- en farmaceutische
industrie.
www.campina.com
Voor nadere informatie:
Campina Corporate Communication
T +31 (0) 418 57 13 16
13 apr 04 16:00