P E R S B E R I C H T
Otto Smit directeur Target Interactive Communication
Amsterdam, 13 april 2004 Otto Smit (42) is benoemd tot directeur van
Target Interactive Communication. Hij treedt hiermee in de voetsporen
van Paul Kelder die zich gaat bezighouden met de aansturing van de
holding waartoe de werkmaatschappijen Target Interactive Communication,
Loyalty Lab en Homey inc. behoren.
Otto Smit werkt sinds 1994 bij Target. Eerst als account manager en
later als account director voor klanten als AMVEST, TOTAL, Fiat en
Groene Land Achmea. In zijn nieuwe positie als directeur van Target
Interactive Communication heeft hij de dagelijkse leiding over het
bureau en de verdere commerciële ontwikkeling.
Target Interactive Communication heeft 2003 met omzetgroei afgesloten.
Daarmee is het bureau erin geslaagd een onafgebroken reeks van beheerste
groei over een periode van 10 jaar te realiseren. Het BBI (Bruto Bureau
Inkomen) in 2003 was ¤ 2.700.000,-. De groei is voornamelijk
gerealiseerd door het verwerven van nieuwe opdrachtgevers als TOTAL en
Sanoma.
Target werd in 1984 opgericht door Paul Kelder. Het bureau groeide de
laatste jaren explosief, ondermeer door de fusie met Baron Respons
Generation en de toevoeging van Loyalty Lab en Homey Inc. Dit maakte een
herziening van de bedrijfsstructuur noodzakelijk in een holding en
werkmaatschappijen. Onder de holding Target Interactive Marketing vallen
nu de drie werkmaatschappijen: Target Interactive Communication, Loyalty
Lab en e-mailmarketingbureau Homey inc.