NOC*NSF
Hoofdsponsor voor Nationale Sportweek
Sport in
april landelijk onder de aandacht
ARNHEM - De eerste Nationale Sportweek vindt dit jaar van 9 tot en met
18 april plaats. McDonald's Nederland gaat zich als hoofdsponsor
inzetten voor de Nationale Sportweek. Dit is vandaag bekendgemaakt op
Nationaal Sport Centrum Papendal.
Tijdens deze week zullen de Stichting Nationale Sportweek en
McDonald's gezamenlijk het belang van sporten onder de aandacht
brengen, om zo meer Nederlanders aan het sporten te krijgen. De
Nationale Sportweek is een initiatief van de sport, het onderwijs,
gemeenten, sportwinkels en sportleveranciers.
De Stichting Nationale Sportweek en McDonald's zullen de komende weken
actief de aandacht van het Nederlandse publiek vestigen op de
Nationale Sportweek. Erica Terpstra, voorzitter van het Comité van
Aanbeveling van de Nationale Sportweek, en Paul van der Stoel,
algemeen directeur van McDonald's Nederland, onthulden vandaag het
logo waarin de samenwerking tot uiting komt.
Terpstra: "Ik vertrouw erop dat door de kracht van deze unieke
samenwerking tussen alle sectoren die met sport te maken hebben, we
hier het startschot hebben afgegeven voor een nieuwe traditie: dé
Nationale Sportweek van Nederland!"
Evenementen
Het Nederlandse publiek zal op verschillende manieren met de Nationale
Sportweek in aanraking komen. Onder meer via radio, sportzaken,
sportverenigingen, de restaurants van McDonald's en gemeenten.
Bovendien zullen organisaties en verenigingen worden opgeroepen
sportevenementen te organiseren in de Nationale Sportweek.
Tot nu toe hebben 260 organisaties aangegeven een event te
organiseren. Op de site van de Nationale Sportweek
(www.nationalesportweek.nl) is te zien welke evenementen al zijn
aangemeld. Het varieert van de Amstel Gold Race en de Heart Dance
Award van de Nederlandse Hartstichting tot een straattennistoernooi in
Zutphen. Ook een aantal landelijke schoolsportfinales vindt tijdens de
Nationale Sportweek plaats. Daarnaast krijgt iedereen die tijdens de
Nationale Sportweek minstens 25 euro besteedt in deelnemende
sportwinkels gratis het Nationaal Sportgeschenk.
Bewuste levensstijl
Sporten is goed voor de gezondheid, onderdeel van een bewuste
levensstijl en vooral ook leuk. Dat is de boodschap van de Nationale
Sportweek. "Deze boodschap past prima bij McDonald's, want ook
McDonald's vindt plezier en bewust leven belangrijk", aldus algemeen
directeur Paul van der Stoel.
"Dat uit zich onder meer in een gevarieerd en verantwoord menu en de
verbondenheid met sport. McDonald's ondersteunt al jaren tal van
(inter)nationale sportevenementen, zoals het EK voetbal en de
Olympische Spelen, maar ook tal van lokale sportverenigingen. De
sponsoring van de eerste Nationale Sportweek sluit daar helemaal bij
aan."
(10 februari 2004)