McDonald's
McDonald's introduceert nieuwe productlijn
Datum: 9 April 2004
Salads Plus biedt met maaltijdsalades, fruit en yoghurt nog meer
variatie
Amsterdam, 8 april 2004 Vanaf 6 mei is bij McDonalds in Nederland
Salads Plus verkrijgbaar, een nieuwe productlijn met maaltijdsalades,
fruit en yoghurt. Hiermee speelt McDonalds in op de veranderde
levensstijl en smaak van haar gasten. McDonalds luistert voortdurend
naar de wensen van de gasten en past op basis daarvan het assortiment
aan. Tegenwoordig willen gasten de mogelijkheid hebben een lekkere,
verantwoorde en gevarieerde keuze te maken, die past bij hun bewuste
levensstijl. Met de nieuwe productlijn Salads Plus vergemakkelijkt
McDonalds deze keuze.
McDonalds werkt constant aan de innovatie van haar assortiment op
basis van de wensen van de gasten. Enkele voorbeelden daarvan zijn de
introductie van het McDonalds Ontbijt (1998), de typisch Nederlandse
McKroket (1999) en het nieuwe Happy Meal met meer keuzemogelijkheden
(2003). Met de lancering vorig jaar van de wereldwijde im
lovin-strategie is het nog belangrijker geworden om tegemoet te komen
aan de wensen van de gasten. Een bezoek aan McDonalds moet bij elke
lifestyle passen. McDonalds wil voor elke gast het favoriete
restaurant zijn. Salads Plus levert hieraan een belangrijke bijdrage.
Gevarieerd aanbod
Veel gasten vinden het tegenwoordig belangrijk om bewust te leven.
McDonalds hecht daar ook veel belang aan. We ondersteunen bijvoorbeeld
al vele jaren lokale sportverenigingen en internationale
sportevenementen als de Olympische Spelen en het EK en WK voetbal. Dit
jaar is daar de sponsoring van de Nationale Sportweek (9 tot en met 18
april) bij gekomen. Bij een bewust leven hoort niet alleen voldoende
bewegen, maar ook gevarieerd en verantwoord eten. McDonalds helpt
daarbij met uitgebreide informatie over de voedingswaarden van alle
producten in een speciale folder en op de website. En ook door een
gevarieerd menu te bieden met veel verschillende ingrediënten. Met
Salads Pus wordt de variatie nog groter.
Producten Salads Plus
Salads Plus omvat acht nieuwe producten: vier maaltijdsalades met
gegrilde kipfilet of crispy kipfilet (Grilled Chicken/Crispy Chicken
Bacon Ranch Salad en Caesar Salad), een kleine salade (Side Salad),
een mediterrane kipsandwich (Grilled Chicken Caprese),
Danone-vanilleyoghurt met fruit (Fruit & Yogurt) en appelpartjes en
blauwe druiven (Fruit Bag). Salads Plus wordt dit jaar in bijna heel
Europa ingevoerd. De producten zijn ontwikkeld in de McDonalds Food
Studio in Parijs. Onder leiding van chef-kok Olivier Pichot is een
lijn ontwikkeld die aansluit bij de Europese smaak en die de gasten de
gelegenheid geeft zelf een favoriete combinatie te maken. De
maaltijdsalades zijn bijvoorbeeld naar keuze met gegrilde of crispy
kipfilet, met of zonder croutons en met of zonder dressing.
Jonge vrouwen
McDonalds richt zich met de nieuwe productlijn met name op jonge
vrouwen en moeders. Vooral deze doelgroep besteedt veel aandacht aan
een bewuste levensstijl. McDonalds maakt het met Salads Plus voor hen
nog gemakkelijker om een verantwoorde en gevarieerde keuze te maken,
die past bij een bewuste levensstijl.
Dialoog
McDonalds zoekt bewust de dialoog op met gasten en opinieleiders om te
kunnen anticiperen op de veranderde behoeften. Zo organiseert
McDonalds jaarlijks een debat over voeding met opinieleiders. Ook
nodigt McDonalds elk jaar politici en ambtenaren uit voor een stage of
werkbezoek waarin de ontwikkelingen op het gebied van voeding
uitgebreid worden besproken. Bovendien voert McDonalds intensieve
gesprekken met verschillende organisaties op het gebied van voeding.
Samen met het continue onderzoek naar de behoeftes van de gasten,
biedt dit McDonalds constant inzicht in de gewenste aanpassingen van
het menu.
Sport in april landelijk onder de aandacht