McDonald's


McDonald's introduceert nieuwe productlijn
Datum: 9 April 2004
Salads Plus biedt met maaltijdsalades, fruit en yoghurt nog meer variatie

Amsterdam, 8 april 2004 Vanaf 6 mei is bij McDonalds in Nederland Salads Plus verkrijgbaar, een nieuwe productlijn met maaltijdsalades, fruit en yoghurt. Hiermee speelt McDonalds in op de veranderde levensstijl en smaak van haar gasten. McDonalds luistert voortdurend naar de wensen van de gasten en past op basis daarvan het assortiment aan. Tegenwoordig willen gasten de mogelijkheid hebben een lekkere, verantwoorde en gevarieerde keuze te maken, die past bij hun bewuste levensstijl. Met de nieuwe productlijn Salads Plus vergemakkelijkt McDonalds deze keuze.

McDonalds werkt constant aan de innovatie van haar assortiment op basis van de wensen van de gasten. Enkele voorbeelden daarvan zijn de introductie van het McDonalds Ontbijt (1998), de typisch Nederlandse McKroket (1999) en het nieuwe Happy Meal met meer keuzemogelijkheden (2003). Met de lancering vorig jaar van de wereldwijde im lovin-strategie is het nog belangrijker geworden om tegemoet te komen aan de wensen van de gasten. Een bezoek aan McDonalds moet bij elke lifestyle passen. McDonalds wil voor elke gast het favoriete restaurant zijn. Salads Plus levert hieraan een belangrijke bijdrage.

Gevarieerd aanbod

Veel gasten vinden het tegenwoordig belangrijk om bewust te leven. McDonalds hecht daar ook veel belang aan. We ondersteunen bijvoorbeeld al vele jaren lokale sportverenigingen en internationale sportevenementen als de Olympische Spelen en het EK en WK voetbal. Dit jaar is daar de sponsoring van de Nationale Sportweek (9 tot en met 18 april) bij gekomen. Bij een bewust leven hoort niet alleen voldoende bewegen, maar ook gevarieerd en verantwoord eten. McDonalds helpt daarbij met uitgebreide informatie over de voedingswaarden van alle producten in een speciale folder en op de website. En ook door een gevarieerd menu te bieden met veel verschillende ingrediënten. Met Salads Pus wordt de variatie nog groter.

Producten Salads Plus

Salads Plus omvat acht nieuwe producten: vier maaltijdsalades met gegrilde kipfilet of crispy kipfilet (Grilled Chicken/Crispy Chicken Bacon Ranch Salad en Caesar Salad), een kleine salade (Side Salad), een mediterrane kipsandwich (Grilled Chicken Caprese), Danone-vanilleyoghurt met fruit (Fruit & Yogurt) en appelpartjes en blauwe druiven (Fruit Bag). Salads Plus wordt dit jaar in bijna heel Europa ingevoerd. De producten zijn ontwikkeld in de McDonalds Food Studio in Parijs. Onder leiding van chef-kok Olivier Pichot is een lijn ontwikkeld die aansluit bij de Europese smaak en die de gasten de gelegenheid geeft zelf een favoriete combinatie te maken. De maaltijdsalades zijn bijvoorbeeld naar keuze met gegrilde of crispy kipfilet, met of zonder croutons en met of zonder dressing.

Jonge vrouwen

McDonalds richt zich met de nieuwe productlijn met name op jonge vrouwen en moeders. Vooral deze doelgroep besteedt veel aandacht aan een bewuste levensstijl. McDonalds maakt het met Salads Plus voor hen nog gemakkelijker om een verantwoorde en gevarieerde keuze te maken, die past bij een bewuste levensstijl.

Dialoog
McDonalds zoekt bewust de dialoog op met gasten en opinieleiders om te kunnen anticiperen op de veranderde behoeften. Zo organiseert McDonalds jaarlijks een debat over voeding met opinieleiders. Ook nodigt McDonalds elk jaar politici en ambtenaren uit voor een stage of werkbezoek waarin de ontwikkelingen op het gebied van voeding uitgebreid worden besproken. Bovendien voert McDonalds intensieve gesprekken met verschillende organisaties op het gebied van voeding. Samen met het continue onderzoek naar de behoeftes van de gasten, biedt dit McDonalds constant inzicht in de gewenste aanpassingen van het menu.
Sport in april landelijk onder de aandacht