Vrouwenportal tooStylish.com groeit explosief
Na driekwart jaar al 100.000 unieke bezoekers per maandAMSTERDAM, 20040408 -- Sinds de vrouwenportal tooStylish.com op 15 juli 2003 is gelanceerd, heeft de site een explosieve groei doorgemaakt. Destijds meldde tooStylish dat zij met content en interactiemogelijkheden het vertrouwde internetadres wilde zijn voor een dagelijks bezoek voor alle Nederlandse vrouwen van 16 tot 40 jaar, met 100.000 vaste bezoekers na een jaar. Inmiddels hebben de cijfers uitgewezen dat dit doel, met meer dan 100.000 unieke bezoekers per maand en een lezersbereik tussen de 15 en 45 jaar, ruimschoots behaald is.
De cijfers wijzen uit dat de doelstelling om na een jaar 100.000 vaste bezoekers te hebben, ruimschoots behaald is. tooStylish heeft nu, na driekwart jaar, meer dan 100.000 unieke bezoekers per maand. tooStylish verwacht nog meer te gaan groeien omdat zij in gesprek is met een aantal partijen waarmee een samenwerking aangegaan wordt. Vorig jaar december is tooStylish al een samenwerking aangegaan met MSN, waar zij contentleverancier is voor het vrouwenkanaal. Ook ligt er een televisieformat klaar voor een lifestyle programma van een dertiental afleveringen van een half uur.
Doelgroep
tooStylish vertelde bij de lancering dat zij met content en interactiemogelijkheden het vertrouwde adres wil zijn voor een dagelijks bezoek voor alle Nederlandse vrouwen van 16 tot 40 jaar. Uit de cijfers blijkt dat 17% van de vrouwen tussen de 15 en 20 jaar is, bijna 24% tussen de 20 en 25, ruim 15% tussen de 25 en 30, ruim 14% tussen de 30 en 35, 10% tussen de 35 en 40, ruim 7% tussen de 40 en 45 en bijna 5,5% tussen de 45 en 50. Van de overige bezoekers is ruim 1% onder de 16 en ruim 5% boven de 50. tooStylish heeft dus een zeer breed lezersbereik. Opmerkelijk is ook dat tooStylish niet alleen door vrouwen wordt bezocht. 8,7% van de bezoekers is van het mannelijke geslacht. Nagenoeg het grootste deel van de bezoekers is fulltime werkzaam en heeft een bovenmodaal inkomen.
Interessegebieden
Heel duidelijk is te zien waarnaar vrouwen op zoek zijn op het internet. Op de eerste plaats staat, met bijna 47%, het thema mannen. Binnen dit thema komen dan weer relaties op de eerste plaats, gevolgd door erotiek & seksualiteit en mannen in het algemeen. Fashion is met 19% het tweede thema wat veel wordt bekeken. Met op de eerste plaats mode in het algemeen, lingerie op de tweede plaats en sieraden & accessoires op de derde plaats. Het derde thema wat veel wordt bekeken, ruim 12%, is bodycare, waarin zeer opmerkelijk is dat er veel interesse bestaat voor de esthetische chirurgie. Het verschil tussen tooStylish en andere Nederlandse vrouwenportals is dat tooStylish de mogelijkheid van online shopping biedt met een eigen shop. Vrouwen besluiten sneller dan mannen over te gaan op een aankoop via het internet. 7% van de bezoekers van tooStylish is een trouwe klant van haar shop.
Ingezonden persbericht