Ingezonden persbericht
---
---
PERSBERICHT
Behoudend boekenvak omarmt nieuwe winstgevende technieken
'Printing on demand' en beveiliging met 'rfid chips' blijken aan te slaan
Rotterdam, 7 april 2004 - Het blijkt mogelijk te zijn geld te verdienen met de toepassing van nieuwe technologieën in het vaak zo behoudende en relatief traditionele boeken- en uitgeversvak. Enerzijds liggen er nieuwe zakelijke kansen in het 'on demand' drukken van boeken, anderzijds kunnen veel ondernemers geld besparen door een efficiënter beheer en beveiliging van hun voorraad. Deze onderwerpen komen uitgebreid aan bod is het maartnummer van InCT, vakblad voor uitgeven en ict. In een exclusief interview met InCT doet Robert Holt, pionier op het gebied van printing en publishing on demand, en ceo van het Amerikaanse bedrijf BookSurge, uit de doeken hoe geld valt te verdienen met het drukken van enkele, unieke exemplaren van een boek. Deze zogenaamde 'eentjes' waren lange tijd commercieel niet interessant., maar een nieuw businessmodel verandert deze situatie volledig. Verder in dit nummer van InCT een blik achter de schermen bij een aantal literaire uitgevers, een special over de rfid-chip (de vervanger van de barcode) en diverse praktische artikelen over het toepassen van internet voor de traditionele uitgever.
Over InCT
Het vakblad InCT (spreek uit als 'inkt') richt zich op innovatie en ict-toepassingen bij uitgevers van boeken, tijdschriften en kranten en multimedia. InCT, een uitgave van de Rotterdamse uitgeverij Letter & Geest, maakt geen onderscheid tussen kleine, grote en corporate uitgevers en bedient zowel de Belgische als de Nederlandse markt. Aan de hand van cases, interviews, achtergrondartikelen en praktische toepassingen belicht InCT het grensvlak van automatisering, nieuwe media, innovatie en uitgeven.
Elk nummer van de kwartaaluitgave bevat een gebalanceerde mix over nieuwe media en uitgeefproducten als electronic paper, internet, cd-rom en dvd, maar ook over de automatisering van bedrijfsprocessen, zoals database publishing, mediumneutrale opslag, e-marketing, abonnementenadministratie en redactionele automatisering. Op de website van InCT (www.inct.nl) wordt wekelijks een nieuwsrubriek bijgehouden met relevante ontwikkelingen voor de doelgroep. Abonnees ontvangen maandelijks het InCT ezine, met nieuwe artikelen en de beste agenda voor het boeken en uitgeefvak. In het najaar organiseert InCT haar eerste congres.
De primaire doelgroep bestaat uit de innovator en beslisser binnen de uitgeverij en de hoofden van het marketing-, content- en ict-team van algemene, educatieve, wetenschappelijke en corporate uitgeverijen in Nederland en België. Tot de secundaire doelgroep behoren de verschillende leveranciers van (ict-) producten en diensten en alle in ict-geïnteresseerden binnen de uitgeverij en daarbuiten.
###
---