ENECO
ENECO
Energie licht klanten voor over misleidende verkoopmethodes
Rotterdam, 8 april - Ondanks eerdere waarschuwingen van verschillende
energiebedrijven waaronder ENECO Energie, hanteren sommige partijen in
de markt nog steeds misleidende en agressieve methodes bij het veelal
telefonisch verkopen van groene stroom. ENECO Energie heeft daarover
aan al haar klanten een brief gestuurd, met het doel om haar klanten
zo goed mogelijk voor te lichten over de mogelijkheden in de
energiemarkt. Directe aanleiding voor deze brief waren de vele vragen
van verontruste klanten over een energieleverancier die hen had
benaderd en zonder reden beweerde samen met ENECO Energie groene
stroom aan te bieden. ENECO Energie juicht vrije marktwerking en
gezonde concurrentie toe, maar zij is fel gekant tegen het gebruik van
informatie die niet klopt en verwarring zaait onder klanten. ENECO
Energie ziet het daarom als haar plicht haar klanten hierover zo juist
en volledig mogelijk voor te lichten.
Dat telefonische verkoop, waar veel marktpartijen zich van bedienen,
een mogelijk misleidende vorm van verkopen is, bestrijdt ENECO
Energie. ENECO Energie doet zelf ook aan telefonische verkoop, met
name in het segment midden- en kleinbedrijf. Daarbij geldt echter voor
ENECO Energie, dat de klant een gewenste offerte, die hij krijgt naar
aanleiding van het gevoerde telefoongesprek, niet hoeft te accepteren.
Bij sommige energieleveranciers blijken afnemers ongevraagd aan een
contract vast te zitten, als zij niet binnen zeven dagen bezwaar
maken. ENECO Energie zal zich nooit bedienen van een dergelijke
klantbenadering.