Den Haag, 8 april 2004
Vragen van de leden Van Dijken en Smits (beiden PvdA) aan de staatssecretaris van Volksgezondheid,Welzijn en Sport
1. Is het u bekend dat in de eerste week waarin Valys operationeel is, Valys al meerdere malen in gebreke is gebleven bij het leveren van voor- en/of natransport aan haar klanten?
2. Kunt u de Kamer aangeven welke oorzaken dit heeft? Welke maatregelen gaat u treffen om zeker te stellen dat personen die terecht een beroep doen op Valys de gevraagde diensten ook geleverd krijgen?
3. Hoe waardeert u de telefonische bereikbaarheid van Valys voor haar klanten? Welke telefonische wachttijd acht u acceptabel?
4. Kunt u de Kamer informeren over het niveau van serviceverlening dat u met Valys bent overeengekomen, zodat ook de Kamer weet waarop Valys afgerekend kan worden?
5. Welke middelen heeft u tot uw beschikking om Valys af te rekenen op haar prestaties?
6. Wie acht u op dit moment verantwoordelijk voor het ketenmanagement in het bovenregionaal vervoer voor gehandicapten?
7. Vanaf wanneer kan Valys door klanten voor het totale vervoer benaderd worden? Regelt Valys ook het voor transport met de regionale vervoerder? Zo niet, betekent dit dan dat de reiziger toch zelf het ketenmanagement blijft verzorgen? Hoe verhoudt zich dit tot de eerder gedane belofte dat Valys een centraal telefoonnummer zou bieden voor het verzorgen van het ketenmanagement?
8. Kunt u de Kamer informeren over het aantal Valys-passen dat inmiddels is aangevraagd en is verzonden? Hoe lang moeten klanten na aanvraag wachten voordat zij een Valys-pas ontvangen? Is er op dit moment sprake van een achterstand in de verwerking van de aanvragen? Zo ja, hoe groot is deze achterstand?
9. Welke invloed heeft het al dan niet in bezit hebben van een gehandicaptenparkeerkaart op het recht op een persoonlijk kilometerbudget voor vervoer met Valys?
---
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Partij van de Arbeid