Klanttevredenheid en kwaliteit dienstverlening creëert kansen bij bestaande en nieuwe klanten
Capelle a/d IJssel, 8 april 2004 - EDS heeft de laatste week van het eerste kwartaal van 2004 afgesloten met een aantal middelgrote contracten, voor een totale waarde van 1,3 miljard dollar. De contracten bestaan vooral uit verlengingen en vernieuwingen bij bestaande relaties.
"In de verkoop hebben we bewust onze focus verlegd van mega-deals naar middelgrote contracten. Deze aanpak werpt nu duidelijk vruchten af", zegt Coks Stoffer, Algemeen Directeur van EDS Nederland. "Door de combinatie van onze gestroomlijnde Service Delivery-organisatie en Best Shore-strategie, hebben we onze kosten kunnen verlagen en zijn we in staat geweest scherp concurrerend aan te bieden bij het verlengen en vernieuwen van bestaande contracten en het winnen van nieuwe klanten."
In de laatste week van maart tekende EDS 13 contracten in de energiemarkt, voor een totale waarde van meer dan 235 miljoen dollar. Het bedrijf richt zich hierbij voornamelijk op olie en gas, utilities en chemicals. Twintig procent van de Fortune 500-energiebedrijven is EDS-klant. In de sectoren consumentenindustrie en retail noteerde het bedrijf 23 nieuwe contracten voor een totaalbedrag van $66 miljoen. Van de 25 grootste bedrijven in deze sectoren zijn 18 klant bij EDS.
Ook in fabricage behield EDS de toppositie, met 71 nieuwe contracten ter waarde van 317 miljoen dollar. De Transportsector was goed voor 77 miljoen dollar. Diverse overheidsinstanties in de VS, Canada, UK, België en Taiwan sloten 55 contracten met een waarde van 456 miljoen dollar, verdeeld over zowel nationale, regionale als lokale overheden. In de financiële sector tenslotte, tekende EDS 52 contracten ter waarde van 140 miljoen dollar. Ook in deze sector is EDS de marktleider en wereldwijd met 15.000 medewerkers actief.
EDS combineert diepgaande industrie- en sectorkennis met technisch inzicht en innovatievermogen om te komen tot waardevolle industriespecifieke oplossingen. Dankzij de inzicht die het bedrijf heeft van de activiteiten van de klant en de uitdagingen waar deze voor staat, is EDS in staat geweest de leiderspositie vast te houden op het gebied van IT, business processen, applicaties en consultancy.
Over EDS
EDS, 's werelds meest ervaren dienstverlener op het gebied van outsourcing, maximaliseert het rendement voor zijn klanten op basis van een rendabel en hoogwaardig servicemodel. De kern van de dienstverlening bestaat uit informatietechnologie- en business process outsourcing (BPO), alsmede diensten om de IT-omgeving te transformeren. EDS kent twee dochterbedrijven: organisatieadviesbureau A.T. Kearney en UGS PLM Solutions, specialist in software voor productontwerp en productielijn-management. Met een jaaromzet van $21,5 miljard in 2003 staat EDS op de 87e plaats in de Fortune 500. De aandelen van EDS worden verhandeld op de beurzen van New York (NYSE: EDS) en Londen. Kijk voor meer informatie op