Gemeente Den Helder

08-04-2004 BURGEMEESTER DEN HELDER HEET BELLERS PERSOONLIJK WELKOM

Goedendag. Ik ben burgemeester Staatsen en heet u van harte welkom bij de gemeente Den Helder. Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Met deze woorden verwelkomt burgemeester Jeroen Staatsen van Den Helder sinds deze week iedere klant die via het algemene telefoonnummer van de gemeente (0223 671200) contact opneemt met zijn gemeentelijke organisatie. De persoonlijke benadering staat symbool voor de betere dienstverlening aan de burger die de gemeente sinds enige tijd nastreeft. Uitgangspunt daarbij is dat de dienstverlening klant en vraaggericht is.
Onderdeel van die verbeterde dienstverelening is de nieuwe telefooncentrale die de gemeente onlangs heeft aangeschaft. Hiermee kan de beller gebruik maken van het zgn. voice oversysteem: een keuzemogelijkheid waardoor men zo snel mogelijk de juiste afdeling of persoon aan de lijn krijgt.
Overigens kampt de nieuwe telefooncentrale nog met wat kinderziektes, waardoor de bereikbaarheid van de gemeente via de directe, interne nummers nog niet optimaal is. KPN en de gemeente werken er hard aan met die oneffenheden korte metten te maken.