08-04-2004
BURGEMEESTER DEN HELDER HEET BELLERS PERSOONLIJK WELKOM
Goedendag. Ik ben burgemeester Staatsen en heet u van harte welkom bij
de gemeente Den Helder. Wij doen ons uiterste best om u zo goed
mogelijk van dienst te zijn. Met deze woorden verwelkomt burgemeester
Jeroen Staatsen van Den Helder sinds deze week iedere klant die via
het algemene telefoonnummer van de gemeente (0223 671200) contact
opneemt met zijn gemeentelijke organisatie. De persoonlijke benadering
staat symbool voor de betere dienstverlening aan de burger die de
gemeente sinds enige tijd nastreeft. Uitgangspunt daarbij is dat de
dienstverlening klant en vraaggericht is.
Onderdeel van die verbeterde dienstverelening is de nieuwe
telefooncentrale die de gemeente onlangs heeft aangeschaft. Hiermee
kan de beller gebruik maken van het zgn. voice oversysteem: een
keuzemogelijkheid waardoor men zo snel mogelijk de juiste afdeling of
persoon aan de lijn krijgt.
Overigens kampt de nieuwe telefooncentrale nog met wat kinderziektes,
waardoor de bereikbaarheid van de gemeente via de directe, interne
nummers nog niet optimaal is. KPN en de gemeente werken er hard aan
met die oneffenheden korte metten te maken.
Gemeente Den Helder