Vilenzo International NV

PERSBERICHT

(7 april 2004)

DEFINITIEVE RESULTATEN 2003 VILENZO INTERNATIONAL N.V.

BIJZONDERE WAARDEVERMINDERING GOODWILL (IMPAIRMENT)

EN HERCLASSIFICATIE RESULTATEN AD EURO 3,2 MLN.

Overleg met de accountants over de boekwaarde van de goodwill heeft geleid tot het nemen van een impairment last van

euro 2,3 mln. Naast deze waardevermindering is er sprake van een herclassificatie van goodwill ten laste van het resultaat ten bedrage van euro 0,9 mln. Dit bedrag betreft kosten verband houdende met een acquisitie in 2003, die door de vorige directie ten onrechte zijn opgenomen in de post goodwill, terwijl deze ten laste van het resultaat hadden moeten worden geboekt.

Rekening houdende met het bovenstaande zijn de definitieve resultaten als volgt:


- Netto
omzet: EUR 150,2 miljoen


- Resultaat voor afschrijving goodwill: EUR -17,3 miljoen


- Resultaat na afschrijving goodwill: EUR -23,3 miljoen


- Bedrijfsresultaat excl. waardevermindering

voorraden en voorziening reorganisatie: EUR
- 3,6 miljoen


-
Bedrijfsresultaat:
EUR -13,6 miljoen


- Netto
cashflow: EUR -
1,5 miljoen


- Operationele
cashflow: EUR 2,7 miljoen

Algemene Vergadering van Aandeelhouders

De jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders vindt plaats te Tilburg op woensdag 21 april, aanvang 14.00 uur. Tijdens de vergadering zal de directie een nadere toelichting geven op de strategie die ontwikkeld is om de winstgevendheid te verbeteren.

Het jaarverslag is vanaf heden beschikbaar op internet (www.vilenzo.com)

Vooruitzichten 2004

Op dit moment acht de directie het nog te vroeg een concrete uitspraak te doen ten aanzien van het resultaat over geheel 2004.

Profiel

Het internationaal opererende modeconcern Vilenzo is een multibrand company. Met een groot aantal merken, gecombineerd met private label concepten, richt Vilenzo zich op de verschillende distributiekanalen (heren, dames, kinderen en overig).

Binnen het heren- en kindersegment ligt de focus op de merken Van Gils, Bad Boys, Cakewalk en Barbara Farber. Deze merken worden aangevuld en ondersteund door de overige merken en de private label concepten. De combinatie hiervan stelt de onderneming in staat haar afnemers een totaalaanbod te doen.

Belangrijke data


2 september 2004: Halfjaarcijfers 2004

7 maart 2005: Jaarcijfers 2004

Tilburg, 7 april 2004

VILENZO INTERNATIONAL N.V.

Raad van Bestuur

Voor nadere inlichtingen: Bernard Doorenbos (06 207 032 59)

Tel 013 - 594 68 00

www.vilenzo.com