RAI Algemeen
7 apr 2004
Samenwerking Amsterdam RAI en hotellerie
Aanpak versterkt internationale concurrentiepositie
Amsterdam RAI en zeven hotels in de directe omgeving van het beurs- en
tentoonstellingscomplex gaan gezamenlijk marketing- en promotie
activiteiten uitvoeren onder de naam Amsterdam Convention Circle
(ACC). Doelstelling is om extra business te genereren en de
internationale concurrentiepositie van Amsterdam te versterken. De
hotels waarmee Amsterdam RAI haar marketing- en saleskracht bundelt
zijn: Bilderberg Garden Hotel, Hilton Amsterdam, Holiday Inn
Amsterdam, Hotel Okura, Le MĂ©ridien Apollo, Mercure aan de Amstel en
Novotel Amsterdam. Een congreslocatie inclusief hotel op loopafstand,
is het steeds duidelijker signaal uit de corporate event-markt.
Inspelend op die vraag naar efficiency en convenience heeft Amsterdam
RAI een convenant afgesloten met de zeven omliggende 4- en 5- sterren
hotels. Volgens de betrokken partijen wordt een product in de markt
gezet, dat sterk concurrerend is met de mogelijkheden bij
internationale concurrenten van Amsterdam. Door de marketing- en
saleskrachten te bundelen verwachten de betrokken partijen vooral
extra business naar Amsterdam te halen. Dit zal in het bijzonder
effect sorteren in het laagseizoen (november - maart & juli -
augustus). En daar zijn alle marktpartijen in Amsterdam bij gebaat.
Het initiatief tot samenwerken past naadloos in het Amsterdam
RAI-beleid om zoveel als mogelijk de stad Amsterdam te promoten, in
combinatie met het eigen gebouw. Directeur Hans Bakker: Wij zijn er
van overtuigd dat we op deze manier de totale Amsterdamse economie een
dienst bewijzen. Immers, 1 euro in de RAI betekent 4 euro voor de
stad. We moeten met zn allen heel hard werken om Amsterdam een stevige
positie in de top 10 van internationale congressteden te geven. Dit
initiatief zal daar een bijdrage aan leveren.
Amsterdam RAI