Breda, 6 april 2004
Bedrijvenactie Zonnebloem voor nieuw schip
Nationale Vereniging de Zonnebloem wil een nieuw vakantieschip bouwen.
Om dit financieel mogelijk te maken, start de Zonnebloem op 7 april
met het schriftelijk en persoonlijk benaderen van bedrijven. Deze
bedrijvenactie vormt het begin van de landelijke campagne "Even iets
doen voor de Zonnebloem". Daarmee sluit de Zonnebloem aan op de trend
van bedrijven om maatschappelijk verantwoord actief te zijn.
"Als bedrijf kun je mensen meer geven dan een product of dienst. Het
is juist iets extra's doen dan alleen datgene waarvoor je wordt
betaald.", aldus Dorothee van Vredenburch. Zij is lid van het comité
van aanbeveling van de actie en managing director van Citigate First
Financial.
"Ik ben ervan overtuigd dat meedoen zich dubbel en dwars terugbetaalt.
"Wie goed doet, goed ontmoet", lijkt misschien een eeuwenoud cliché,
maar het is één van de pijlers waarop onze beschaving rust."
Het comité van aanbeveling, dat de actie voor het nieuwe schip
ondersteunt, bestaat verder uit Herman Wijffels, voorzitter
Sociaal-Economische Raad (SER), Trude Maas-de Brouwer, president Hay
Vision Society en Lid Eerste Kamer namens de PvdA, Gerlach
Cerfontaine, President & Chief Executive Officer Schiphol Group, Loek
Hermans, voorzitter MKB-Nederland en Ria Lubbers-Hoogeweegen,
ambassadeur Nationale Vereniging de Zonnebloem.
Nationale Vereniging de Zonnebloem zet zich in voor mensen met een
lichamelijke beperking door ziekte, handicap of leeftijd. Via
regelmatig bezoek, excursies zoals boottochten en evenementen als de
Zonnebloemtheatertournee, verhoogt de Zonnebloem de kwaliteit van
leven voor zieken en gehandicapten. De Zonnebloem is ook de grootste
aanbieder van aangepaste vakanties. Jaarlijks maken 6750 zieken en
gehandicapten gebruik van het vakantieaanbod. De vaarvakanties vormen
de meest populaire en meest comfortabele manier van vakantie vieren.
Ruim twintig jaar geleden bracht de 1-2-3-show van Rudi Carell,
dankzij het Nederlands publiek en bedrijven als Shell en Albert Heijn,
geld binnen voor het vakantieschip MPS de Zonnebloem. Inmiddels is het
hard aan vervanging toe. Voor de bouw is zo'n 14 miljoen euro nodig.
Daarvoor benadert de Zonnebloem het bedrijfsleven. Buiten het
bedrijfsleven worden ook het Nederlands publiek en de 37.000
vrijwilligers van de Zonnebloem nauw betrokken bij de landelijke
campagne.
Als eerste actie benadert de Zonnebloem ruim 2200 bedrijven. Gevraagd
wordt naar een gezamenlijke actie of de sponsoring van een (onder)deel
van het schip.
Informatie: de Zonnebloem, (076) 564 63 62, ietsdoen@zonnebloem.nl
Actiewebsite: www.ietsdoenvoordezonnebloem.nl
Nationale Vereniging de Zonnebloem