04/015
KLM VERDUBBELT SELFSERVICE CHECK-IN CAPACITEIT
OP SCHIPHOL
AMSTELVEEN, 7 april 2004 - Vanaf vandaag is het aantal selfservice incheckautomaten en bagage-afgiftepunten op Amsterdam Airport Schiphol verdubbeld. Balierij 11 en 12 in vertrekhal 2 zijn vervangen door twintig nieuwe selfservice incheckautomaten en twaalf nieuwe bagage-afgiftepunten. Door deze uitbreiding bestaat nu 50% van de totale KLM check-in capaciteit op Schiphol uit selfservice check-in.
KLM biedt alle passagiers sinds begin dit jaar optimale incheckdiensten via internet of de selfservice incheckautomaten op de luchthaven. Op dit moment is het gemiddelde selfservice gebruik in Nederland 30%. De verwachting is dat dit over een half jaar 50% is.
Passagiers reizend met een elektronisch ticket kunnen vanaf 30 uur voor vertrek via internet inchecken, een stoelkeuze maken en hun instapkaart afdrukken.
Passagiers die niet via internet hebben ingecheckt of met een papieren ticket reizen kunnen op de luchthaven alsnog zelf inchecken via de selfservice incheckautomaten.
Indien alleen met handbagage wordt gereisd kan de ingecheckte passagier direct doorlopen naar de gate. Passagiers met ruimbagage dienen deze eerst af te geven bij de bagage-afgiftepunten alvorens door te lopen. Bij het afgiftepunt worden in korte tijd reisdocumenten gecontroleerd en wordt de bagage ingenomen.
KLM en Amsterdam Airport Schiphol investeren gezamenlijk in de uitbreiding van de selfservice capaciteit. KLM speelt hiermee in op de groeiende behoefte van passagiers naar meer efficiëntie en controle over het reisproces. Met deze services behoren lange incheck wachttijden op de luchthaven tot het verleden.
KLM