AutoRai

5-4-2004

Gloednieuwe Opel Astra nu bij de Opel-dealer

De derde generatie van de Opel Astra staat vanaf vrijdag 2 april bij de Nederlandse Opel-dealers in de showroom. Alle voortekenen wijzen erop dat de Astra alles in zich heeft een groot succes te worden. De nieuwste versie van Opels bestseller mocht tot het moment van showroomintroductie maar liefst 2500 klantenorders noteren.

De Astra-introductie gaat gepaard met een aantrekkelijke actie waarmee veel klantvoordeel te behalen is. Opel biedt op de Astra vier verschillende introductiepakketten aan. Alle vier pakketten omvatten airconditioning en een Radio / CD / MP3-speler. Ieder pakket biedt daarnaast zijn eigen accenten. Als de Astra voor 15 april wordt besteld is het klantvoordeel op de introductiepakketten extra groot, met een klantenvoordeel dat kan oplopen tot wel 1770 -.

De nieuwe Astra is alleen al om zijn verschijning een bezoek aan de showroom waard. De dynamische lijnen van de nieuweling zorgen voor een geheel eigen gezicht in het C-segment. De sportieve indruk die door de buitenzijde wordt gewekt, wordt door de dynamische rijeigenschappen daadwerkelijk ingelost.

Vanaf de introductie is de Astra verkrijgbaar in een groot aantal varianten. De Astra is met vier verschillende benzine- en twee verschillende dieselmotoren leverbaar. In september wordt daar dan nog één diesel en één benzinemotor aan toegevoegd. In combinatie met de vijf verschillende uitrustingsvarianten en verschillende optiepakketten, maakt dit de keuzemogelijkheden groot.

Met een vanafprijs van 18.250,- vormt de Astra een aantrekkelijke aanbieding, zeker gezien de complete uitrusting en de krachtige en efficiënte motoren. Alle genoemde factoren dragen bij aan het vroege verkoopsucces van de Astra, nog voor de showroomintroductie.

Het verkoopsucces van de Astra blijft niet alleen beperkt tot Nederland. In Europa mocht Opel voor de nieuwe Astra al bijna 50.000 klantenorders noteren. Opel Nederland verwacht dit jaar 12.500 nieuwe Astras te verkopen.