SAMHOUD
Klantgerichte cultuur ook goed voor medewerkers
De algemene tevredenheid in 2003 is gelijk gebleven aan die van 2002.
Het gemiddelde rapportcijfer is opnieuw een 6,9, al is op een aantal
onderliggende pijlers die plezier in het werk bepalen een lichte
stijging te zien. Zo is de tevredenheid over de kansen en uitdagingen
bijvoorbeeld licht gestegen. Ook zijn medewerkers iets meer tevreden
over de waardering die ze voor hun werk krijgen.
Plezier in het werk wordt bepaald door verschillende factoren. Deze
verschuiven naarmate mensen in een andere fase van hun leven komen.
Hechten jonge mensen, tot circa 20 jaar, veel waarde aan
Vieringsmomenten, mensen tussen de 20 en 30 jaar vinden de pijler
Kansen & Uitdagingen het belangrijkste, samen met het krijgen van
Bevestiging en Waardering. Bij mensen die de 30 gepasseerd zijn komt
Balans op nummer één te staan en bij medewerkers boven de 50 jaar
wordt Openheid weer van groot belang. Met name in grotere organisaties
geldt dat 50-plussers het belangrijk vinden te weten wat er in de
organisatie speelt en waar ze aan toe zijn.
De scores van de diverse organisaties verschillen overigens
behoorlijk. De laagst gemeten algemene tevredenheid is een 5,7 en de
organisatie die het hoogst scoorde, had een 8,0.
EINDE PERSBERICHT