Titel: Stichting Korrelatie en SNT bundelen krachten
SNT GROUP N.V. / Korrelatie
Rubriek: Binnenland
Datum en tijd: 01-04-2004 08:41
- Continuering Korrelatie dienstverlening gegarandeerd
- SNT richt een in zorg gespecialiseerde eenheid op
Zoetermeer/Utrecht, 1 april 2004. De Stichting Korrelatie en SNT Group
N.V. gaan een intensieve samenwerking aan op het gebied van
maatschappelijke en zorggerelateerde dienstverlening. Daartoe hebben
beide partijen een intentieverklaring getekend.
SNT zal de Stichting Korrelatie gaan ondersteunen bij de uitvoering en
ontwikkeling van telefonische informatie- en hulpdiensten. Naast
voortzetting van de psycho-sociale hulpverlening van Korrelatie, hebben
beide partijen de intentie om de gecombineerde kennis en ervaring in te
zetten om gezamenlijk producten en diensten te ontwikkelen voor het
Nederlandse 'zorglandschap'. Daarbij kan worden gedacht aan het
faciliteren van zorgbemiddeling en zorgverlening, bijvoorbeeld door het
aannemen en opvolgen van ziekteverzuimmeldingen, professionele
ondersteuning bij emotionele en slecht-nieuws gesprekken, het on-line
adviseren van jonge ouders, enzovoorts. Zorgverzekeraars, ziekenhuizen,
huisartsposten, thuiszorgorganisaties, Arbo-diensten en
patiëntenverenigingen behoren tot de mogelijke afnemers van deze
SNT/Korrelatie diensten.
De samenwerking met de Stichting Korrelatie past binnen de groeiambities
van SNT in de zorgsector en biedt de Stichting Korrelatie nieuwe
perspectieven sinds haar voortbestaan in gevaar kwam.
In het kader van de samenwerking met de Stichting Korrelatie zal SNT een
in zorg gespecialiseerde eenheid oprichten waar diensten worden
ontwikkeld die zijn gericht op het verhogen van zowel service als
efficiency. Een voorbeeld hiervan is de reeds bestaande Reminder Service
van SNT,
een concept dat voorziet in het verlagen van het aantal patienten dat
wegblijft bij afspraken voor behandelingen in ziekenhuizen (no-show
gedrag).
Door het bieden van preventieve hulp, functioneert de Stichting
Korrelatie al bijna veertig jaar als 'voorportaal' van de Nederlandse
(geestelijke) gezondheidszorg en welzijnssector. Sinds 2000 beantwoordt
Korrelatie ook vragen via e-mail. Per 1 januari 2004 is de
overheidssubsidie aan de Stichting Korrelatie aanzienlijk gereduceerd,
waardoor het voortbestaan van de dienstverlening in gevaar kwam.
'We hebben een moeilijke tijd achter de rug, waarin werd gevreesd voor
totale afbraak van alles wat in de loop van 40 jaar is opgebouwd. De
samenwerking met SNT biedt ons een nieuwe horizon. SNT is bereid in onze
dienstverlening te investeren en respecteert tegelijkertijd de
zelfstandige en onafhankelijke positie van de Stichting Korrelatie. De
kennis en ervaring die SNT inbrengt op het gebied van communicatiekanalen
en klantcontact management, biedt naast continuering van de huidige
dienstverlening, ook mogelijkheden om de Korrelatie dienstverlening
breder in de markt te zetten. Bovendien komt de Stichting Korrelatie
hiermee tegemoet aan de opvatting van de minister van VWS om haar
dienstverlening - naast reguliere subsidie - te financieren met private
gelden',
aldus Dorke Huijbrechts, directeur van de Stichting Korrelatie.
SNT is één van de grootste aanbieders van diensten op het gebied van
Customer Relationship Management (CRM) in Europa. SNT doet onderzoek naar
communicatievoorkeuren en gedrag van consumenten en koppelt deze kennis
aan de ontwikkeling en implementatie van communicatiekanalen en diensten
die tot doel hebben het contact tussen organisaties en hun klanten te
verbeteren en te intensiveren.
Tobias Walraven, CEO van SNT Group: 'De dienstverlening van de Stichting
Korrelatie is van grote maatschappelijke betekenis, deze bekendste
hulplijn van Nederland mag gewoonweg niet verdwijnen.
Hoewel internet en e-mail een steeds belangrijkere rol gaan spelen in het
contact tussen organisaties en hun doelgroepen, bemerken wij
tegelijkertijd een groeiende behoefte aan persoonlijke advisering, vooral
wanneer het gaat om producten en diensten die relateren aan de
persoonlijke levenssfeer of het persoonlijk welzijn van mensen. SNT
speelt hierop in door opdrachtgevers te ondersteunen in het verlenen van
kennisspecifieke service. De samenwerking met de Stichting Korrelatie
past binnen deze ontwikkeling. Door kennis en ervaring op het gebied van
zorg en hulpverlening te koppelen aan kennis en ervaring op het gebied
van klantcontact management en de juiste infrastructurele en technische
voorzieningen, zetten we een nieuwe, krachtige combinatie neer'.
Einde bericht
Noot voor de redactie (