Titel: Stichting Korrelatie en SNT bundelen krachten

SNT GROUP N.V. / Korrelatie
Rubriek: Binnenland
Datum en tijd: 01-04-2004 08:41


- Continuering Korrelatie dienstverlening gegarandeerd
- SNT richt een in zorg gespecialiseerde eenheid op

Zoetermeer/Utrecht, 1 april 2004. De Stichting Korrelatie en SNT Group N.V. gaan een intensieve samenwerking aan op het gebied van maatschappelijke en zorggerelateerde dienstverlening. Daartoe hebben beide partijen een intentieverklaring getekend.
SNT zal de Stichting Korrelatie gaan ondersteunen bij de uitvoering en ontwikkeling van telefonische informatie- en hulpdiensten. Naast voortzetting van de psycho-sociale hulpverlening van Korrelatie, hebben beide partijen de intentie om de gecombineerde kennis en ervaring in te zetten om gezamenlijk producten en diensten te ontwikkelen voor het Nederlandse 'zorglandschap'. Daarbij kan worden gedacht aan het faciliteren van zorgbemiddeling en zorgverlening, bijvoorbeeld door het aannemen en opvolgen van ziekteverzuimmeldingen, professionele ondersteuning bij emotionele en slecht-nieuws gesprekken, het on-line adviseren van jonge ouders, enzovoorts. Zorgverzekeraars, ziekenhuizen, huisartsposten, thuiszorgorganisaties, Arbo-diensten en patiëntenverenigingen behoren tot de mogelijke afnemers van deze SNT/Korrelatie diensten.

De samenwerking met de Stichting Korrelatie past binnen de groeiambities van SNT in de zorgsector en biedt de Stichting Korrelatie nieuwe perspectieven sinds haar voortbestaan in gevaar kwam. In het kader van de samenwerking met de Stichting Korrelatie zal SNT een in zorg gespecialiseerde eenheid oprichten waar diensten worden ontwikkeld die zijn gericht op het verhogen van zowel service als efficiency. Een voorbeeld hiervan is de reeds bestaande Reminder Service van SNT,
een concept dat voorziet in het verlagen van het aantal patienten dat wegblijft bij afspraken voor behandelingen in ziekenhuizen (no-show gedrag).

Door het bieden van preventieve hulp, functioneert de Stichting Korrelatie al bijna veertig jaar als 'voorportaal' van de Nederlandse (geestelijke) gezondheidszorg en welzijnssector. Sinds 2000 beantwoordt Korrelatie ook vragen via e-mail. Per 1 januari 2004 is de overheidssubsidie aan de Stichting Korrelatie aanzienlijk gereduceerd, waardoor het voortbestaan van de dienstverlening in gevaar kwam. 'We hebben een moeilijke tijd achter de rug, waarin werd gevreesd voor totale afbraak van alles wat in de loop van 40 jaar is opgebouwd. De samenwerking met SNT biedt ons een nieuwe horizon. SNT is bereid in onze dienstverlening te investeren en respecteert tegelijkertijd de zelfstandige en onafhankelijke positie van de Stichting Korrelatie. De kennis en ervaring die SNT inbrengt op het gebied van communicatiekanalen en klantcontact management, biedt naast continuering van de huidige dienstverlening, ook mogelijkheden om de Korrelatie dienstverlening breder in de markt te zetten. Bovendien komt de Stichting Korrelatie hiermee tegemoet aan de opvatting van de minister van VWS om haar dienstverlening - naast reguliere subsidie - te financieren met private gelden',
aldus Dorke Huijbrechts, directeur van de Stichting Korrelatie.

SNT is één van de grootste aanbieders van diensten op het gebied van Customer Relationship Management (CRM) in Europa. SNT doet onderzoek naar communicatievoorkeuren en gedrag van consumenten en koppelt deze kennis aan de ontwikkeling en implementatie van communicatiekanalen en diensten die tot doel hebben het contact tussen organisaties en hun klanten te verbeteren en te intensiveren.
Tobias Walraven, CEO van SNT Group: 'De dienstverlening van de Stichting Korrelatie is van grote maatschappelijke betekenis, deze bekendste hulplijn van Nederland mag gewoonweg niet verdwijnen. Hoewel internet en e-mail een steeds belangrijkere rol gaan spelen in het contact tussen organisaties en hun doelgroepen, bemerken wij tegelijkertijd een groeiende behoefte aan persoonlijke advisering, vooral wanneer het gaat om producten en diensten die relateren aan de persoonlijke levenssfeer of het persoonlijk welzijn van mensen. SNT speelt hierop in door opdrachtgevers te ondersteunen in het verlenen van kennisspecifieke service. De samenwerking met de Stichting Korrelatie past binnen deze ontwikkeling. Door kennis en ervaring op het gebied van zorg en hulpverlening te koppelen aan kennis en ervaring op het gebied van klantcontact management en de juiste infrastructurele en technische voorzieningen, zetten we een nieuwe, krachtige combinatie neer'.

Einde bericht

Noot voor de redactie (