Brussels Airlines



1/04/2004 > SN Brussels Airlines introduceert nieuwe business service op lang haul vluchten

SN Brussels Airlines introduceert vandaag een totaal vernieuwde business class service voor de long haul vluchten. Aan boord van de Airbus 330-300 toestellen kunnen passagiers vanaf vandaag genieten van een compleet vernieuwde `First Class' maaltijdservice en van een uitgebreid gamma comfort items.

Nieuwe dekens, nieuwe kussens, nieuwe `stille' hoofdtelefoons, nieuwe verzorgingsproducten en nieuwe originele maaltijden... Een nieuwe lente, een totoaal vernieuwd business class product aan boord van de Airbus 330-300 lange afstandsvloot van SN Brussels Airlines.

De voorbije maanden heeft het Inflight Departement van SN Brussels Airlines hard gewerkt aan de verbetering van de service voor de business class klanten. Proefrondes, brainstorming sessies, bevragingen van passagiers, feedback van het kabinepersoneel en testvluchten werden georganiseerd om het nieuwe service concept te ontwikkelen.

« We rollen de rode loper uit voor de passagiers die in Business Class met SN Brussels Airlines naar Afrika reizen », zegt Vice President Inflight Services Luc Casier. « We introduceren een zeer gepersonaliseerde vijf gangen menu sevice. Elke passagier in business class kan zélf zijn maaltijd samenstellen. Onze klanten zullen zeker ons aanbod van gezonde ingrediënten waarderen. Met deze nieuwe service brengen we een product vergelijkbaar met de First Class van de grote gloriedagen van luchtvaart opnieuw aan boord. Passionate about you, is meer dan ooit onze slogan. »

De nieuwe service begint met een welkomstdrankje (Duval champagne, Kirr Royal, ...) en een selectie warme aperitiefnootjes. Na het aperitief en de Hors d'Oeuvre kunnen de passagiers een salade en een dressing kiezen. Nadien volgt een hoofdschotelkeuze : gegrild vlees, vis of kip en een keuze van 3 verschillende sauzen. De kaasselectie, het dessert aanbod en de Neuhaus chocolade zijn uiteraard Belgisch. Later tijdens de vlucht, wanneer de passagier van het rijke filmaanbod geniet, wordt Häagen Dazs ijscreme aangeboden.

De wijnkaart is uitgebreid en verbeterd. Niet alleen met Franse kwaliteit (Pouilly Fumé, Morgon, Saint Véran, ...) maar ook met een selectie Wereldwijnen en Vintage Port `Grahams 1995

Uiteraard kunnen alle passagiers in Business Class Longhaul net zoals vroeger mijlen sparen van het getrouwheidsprogramma Privilege en reizen in comfortabele verstelbare zetels (155 graden) met individueel videoscherm en veel beenruimte (157 cm). Alle passagiers die in Business Class vliegen genieten van ticketflexibiliteit en van een uitgebreid aanbod kranten en weekbladen. Op de grond kunnen C Class klanten gebruik maken van een aparte check-in en comfortabele lounges .

Vorige maand lanceerde SN Brussels Airlines ook al een totaal nieuw `Brussels Bistro » concept in de Economy Class van de Europese vluchten.

Over SN Brussels Airlines:

SN Brussels Airlines is de Belgische full-service luchtvaartmaatschappij met zetel in Brussel die voor haar klanten de poort opent naar Europa, Afrika en de Verenigde Staten. De maatschappij, die meer dan 1.850 medewerkers telt, staat borg voor meer dan 285 stipte vluchten per dag naar 53 Europese en 15 Afrikaanse steden, alsook voor 1 dagelijkse vlucht tussen Brussel en Chicago en 22 daarop aansluitende bestemmingen in de Verenigde Staten. Vanaf 16 mei 2004 wordt ook een lijnvlucht Brussel - New York aangeboden. De moderne vloot van SN Brussels Airlines bestaat uit 38 vliegtuigen met een business en economy class afdeling. SN Brussels Airlines heeft samenwerkingsakkoorden met gereputeerde partners. Sinds 14 december verbindt SN Brussels Airlines ook dagelijks de luchthaven van Zaventem en Parijs Noord met de hogesnelheidstrein Thalys.

Voor verdere informatie kunt u terecht bij:

Geert Sciot, Vice-President Communication

Cédric Leurquin, Manager External Communication

Tel.: +32 (0)2 723 84 00
Fax : +32 (0)2 723 84 09
GSM : +32 477 77 49 11 +32 475 42 55 07

Email: gsciot@brusselsairlines.com - cleurquin@brusselsairlines.com