Ingezonden persbericht
Segmentatie is sleutelwoord
Orange vanaf vandaag op de zakelijke markt
Den Haag, april 2004 - Telecomprovider Orange - precies een jaar op de Nederlandse consumentenmarkt - start vanaf vandaag ook op de zakelijke markt. Het sleutelwoord bij de actieve benadering van het Nederlandse bedrijfsleven is segmentatie. "De communicatiebehoefte van een arts is immers heel anders dan die van een aannemer en die is weer heel anders dan die van een eigenaar van een groothandel", aldus Rik van den Boog, CCO van Orange Nederland. Van den Boog: "We segmenteren dus binnen de zakelijke markt naar grootte, mobiliteit, en de aard van de werkzaamheden."
Orange komt met twee zakelijke proposities: Orange Business en Orange Corporate. Orange Business bedient de kleinzakelijke markt, van start-up tot en met het midden- en kleinbedrijfsegment (MKB). Orange Corporate is er voor grote bedrijven met een duidelijke behoefte aan maatwerk. Net als bij de consumentenmarkt betalen ook zakelijke klanten geen abonnementskosten. Van den Boog daarover: "We hanteren op de zakelijke markt het 'wat van jou is, blijft van jou'- principe. En ons overzichtelijke dienstenaanbod geldt ook voor zakelijke klanten."
Orange is internationaal gezien - met zo'n 3 miljoen zakelijke klanten - al jarenlang één van de grote mobiele aanbieders op de zakelijke markt. "Uiteraard beginnen we ook in Nederland niet geheel onervaren", aldus de CCO. "Orange is bijvoorbeeld voorkeursleverancier van de Nederlandse overheid met 20.000 aansluitingen."