Ingezonden persbericht
Persbericht
Inkomsten advertising EuroBench.com meer dan verdubbeld in 1e kwartaal 2004
De advertentie-inkomsten van beleggersportal EuroBench.com en de
maandelijkse nieuwsbrief EuroBench Update zijn in het 1e kwartaal van 2004
meer dan verdubbeld ten opzichte van het 1e kwartaal in 2003.
Vanaf september 2003 valt er een aanzienlijke stijging in
advertentie-inkomsten te signaleren. Belangrijkste oorzaken hiervan zijn een
aantal nieuwe, zeer goed responderende, advertentieformaten zoals rectangles
(336x280) en large banners/leaderboards (728x90) en een forse toename van
het aantal adverteerders van buiten de financiële sector. Adverteerders
behalen met het formaat 336x280 praktisch allemaal een doorklikpercentage
van meer dan 2% (het landelijk gemiddelde van een 468x60 banner ligt op
0,16%).
Financiële partijen maken al jaren gebruik van de exposuremogelijkheden op
EuroBench.com. Door de toename van de bezoekcijfers, is EuroBench.com ook
interessant geworden voor adverteerders uit andere branches die een
kapitaalkrachtige doelgroep van 1,2 miljoen unieke bezoekers (2003, Bron
Sitestat,) willen bereiken.
Maandelijks weten zo'n 90.000 nieuwe unieke bezoekers de weg naar
EuroBench.com te vinden. De grotere advertentieformaten hebben dus geleid
tot een aanzienlijke verbetering van resultaten voor adverteerders. De
toekomst ziet er rooskleurig uit, de interesse voor beleggen is weer
toegenomen en de tevredenheid onder adverteerders biedt basis voor een
verdere inkomstengroei.
Naast het genereren van directe inkomsten heeft EuroBench.com ook als
doelstelling om te dienen als marketingkanaal voor de eigen diensten en
producten zoals realtime koersinformatie en beleggerssoftware.
Op het gebied van advertising wordt EuroBench.com vertegenwoordigd door
Trustmedia.