vrijdag 16 januari 2004
Symposium `Trends in de sportbusiness'
Ter gelegenheid van haar vijftienjarig bestaan, organiseert de
opleiding SPECO (Sport, Economie en Communicatie) van Fontys
Economische Hogeschool Tilburg op 26 maart 2004 het seminar 'Trends in
de sportbusiness' in het Willem II stadion in Tilburg. Tijdens dit
seminar zullen diverse prominenten uit de sportwereld, waaronder Jacco
Elthing aan het woord komen.
Het seminar dat bedoeld is voor relaties van de opleiding, gaat in op
de `versporting' van de samenleving. Gesproken wordt over de
professionalisering en globalisering van sport en sport als
communicatieplatform, maar ook over de sociale functie en de
ontwikkeling van breedtesport. Naast lezingen zijn er tijdens het
seminar: videopresentaties, gesproken columns, interviews en muziek en
om 20.00 uur is de bekendmaking van de Sporteconoom van het jaar 2003.
Dagvoorzitter van het seminar is Jan Roelfs, verslaggever van NOS
Studio Sport en manager van het WK Team Zuid Korea in 2002.
Sprekers zijn: Jacco Eltingh (Tennisevents BV), Marcel Sturkenboom
(directeur topsport NOC*NSF), Hans Westerbeek (hoogleraar
sportmarketing), Maarten van Bottenburg (directeur van het WJH
Mulierinstituut), Wim de Vries (directeur FEHT), Marcel Beerthuizen
(TBWA\Brand Experience Company), Arjen de Ruyter (Heineken), Ernst ten
Haaf (ACNielsen), Robert Kok (SPECO), Wouter Takes en Rob Klap (FC
Klap), Perry Laukens (Puma) en Erik Lenselink en Hanne Daanen-Smits
(NOC*NSF).
SPECO
SPECO is een van de vier bacheloropleidingen van Fontys Economische
Hogeschool Tilburg en leidt op tot commercieel econoom gespecialiseerd
in sport als business. SPECO is de grootste opleiding in sportbusiness
(bachelor) in West-Europa en een van de grootste CE-opleidingen in
Nederland. De afgestudeerdenvereniging van de opleiding - de
Businessclub Vrienden Van SPECO (BVVS) - viert eveneens een lustrum.
Deze actieve businessclub met meer dan 400 leden bestaat vijf jaar.