Ingezonden persbericht


ComputerPartner initiatieven blijken succesvol

Haarlem, 24 maart 2004 - De eerste door het branchetijdschrift ComputerPartner georganiseerde training op 11 maart j.l. is een groot succes geworden. Bijna veertig betalende bezoekers namen deel aan de training in Slot Zeist, die bestemd was voor sales- en accountmanagers en de training was daarmee zo goed als uitverkocht. Het was de eerste keer dat het tijdschrift een dergelijke training organiseerde en volgens hoofdredacteur Marcel Roozeboom zullen er nog meer volgen: "De deelnemers waren enthousiast na afloop en we gaan dit jaar nog zeker drie sessies organiseren. Naast onze tweewekelijkse printuitgave en de website bieden we onze doelgroep al langer aanpalende activiteiten, zoals onze branchediners, het succesvolle Jaarcongres en de Who is Who-Jaargids. Educatie voegen we daar nu aan toe. Daarmee is het productportfolio van ComputerPartner bijna compleet, al blijven we uiteraard kijken naar andere manieren waarop we onze lezers nog beter kunnen bedienen."

ComputerPartner heeft bovendien bekend gemaakt dat de eerste subsponsoren voor het ComputerPartner Jaarcongres 2004 zijn aangetrokken. Leveranciers KN en KyoceraMita hebben inmiddels de contracten getekend en zich als subsponsor verbonden aan de komende editie, die op 23 september plaatsvindt. Hoofdredacteur Marcel Roozeboom: "De eerste edities waren succesvol en werden door de belangrijke marktpartijen ondersteund. Met de komst van deze twee toonaangevende partijen kunnen we het Jaarcongres nog breder positioneren. We zijn dan ook uitermate verheugd over het vertrouwen dat KyoceraMita en KN hiermee uitspreken." Dit onafhankelijke evenement trekt jaarlijks circa elfhonderd bezoekers en wordt sinds 2002 georganiseerd in het Nederlands Congres Centrum in Den Haag.

ComputerPartner is Nederlands grootste branchetijdschrift voor de zakelijke ICT-tussenhandel en biedt de doelgroep niet alleen een tweewekelijks tijdschrift, maar organiseert daarnaast het ComputerPartner Jaarcongres en diverse branchediners. Bovendien geeft de redactie jaarlijks de Who is Who-gids en diverse bijlages uit.

IDG Communications geeft in Nederland onder andere de marktleidende titels Computer!Totaal, Tips & Trucs, Zoom, ComputerPartner en Webwereld uit. Bij de organisatie, die is gevestigd in Haarlem, werken circa 100 mensen.

IDG Communications Nederland is een vestiging van de International Data Group (IDG), 's werelds meest toonaangevende uitgeverij en onderzoeksinstelling in de ICT-branche. Meer dan 120 miljoen mensen lezen één of meer van IDG's 300 ICT-tijdschriften en -kranten, die in meer dan 85 landen worden uitgegeven. Andere producten en diensten die IDG wereldwijd aanbiedt, zijn ruim 330 websites, 470 onderzoekprogramma's voor verschillende (ICT) marktsegmenten en de organisatie van 168 technologie gerelateerde beurzen en conferenties. Meer informatie over IDG en IDG Communications Nederland treft u aan op www.idg.com en www.idg.nl.