Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Leidschendam, 23 maart 2004
5.000 cursisten
Vakopleiding DHZ-branche uitermate populair
De Nederlandse bouwmarkten doen het goed in de doe-het-zelfbranche. Het aandeel in de aankopen door klussers stijgt.
De bouwmarkten verenigd in de Vereniging van Winkelketens in de Doe-Het-Zelfbranche (VWDHZ) investeren fors in het trainen en opleiden van hun medewerkers. Net als in de populaire TV-programma's over klussen is de vakopleiding voor medewerkers klusgericht opgezet.
Twee jaar na de start wordt eind maart de 5.000e cursist ingeschreven.
De totale bestedingen in de bouwmarkten van de leden van de VWDHZ bedragen in 2003 ruim ¤ 2,4 miljard. Deze omzet wordt gerealiseerd met 21.000 medewerkers.
Bouwmarkten zijn populair bij consumenten door in ruim opgezette winkels een breed assortiment te presenteren (one-stop shoppen) en flexibel in te spelen op consumentenwensen. Bovendien zijn bouwmarkten goed bereikbaar per auto en hanteren ze, na de verruiming van de Winkeltijdenwet, ruime openingstijden voor de klusser.
Leden van de Vereniging van Winkelketens in de DHZ-branche (VWDHZ) zijn Gamma, Karwei, Praxis, Formido, Inkoopcombinatie Bouwen en Wonen (Nijhof Zelfbouw, Inter Chalet, Bouwmarkt Groenen en De Boer Staphorst), Hornbach, Multimate, Hubo, Doeland, Big Boss, Welkoop en Boerenbond.