PERSBERICHT - 2004-03-23
Jordan Tourism Board intensiveert marketingin Nederland en België
Meer belangstelling voor reizen naar Jordanië
Op de afgelopen ITB in Berlijn heeft de Jordan Tourism Board
bekendgemaakt de marketing activiteiten op de Nederlandse en Belgische
markt te zullen intensiveren. Uit markt-onderzoek onder
reisorganisaties in de Benelux is gebleken dat de animo voor Jordanie
als bestemming stijgt. Met name de culturele rondreizen zijn populair.
Susan van Egmond, directeur van Travel Marketing Company die de Jordan
Tourism Board vertegenwoordigt: "Kregen we verleden jaar slechts 5
telefoontjes per week voor informatie, nu bellen consumenten
dagelijks. We zijn dan ook verheugd dat het kantoor in Amman extra
budget heeft vrijgemaakt voor de Benelux-markt. Het is de bedoeling
dat dit vooral wordt ingezet voor joint-marketing met Nederlandse en
Belgische reisorganisaties. Ik denk hierbij aan studiereizen voor
reisagenten en reserveringsmedewerkers, en aan hard-sell advertenties.
Ook willen we Jordanie weer onder de aandacht brengen van
reisorganisaties die in het verleden programma's op Jordanie hadden.
In totaal zullen enkele tienduizenden euro's beschikbaar worden
gesteld".
Toerisme uit Nederland stijgt, West-Europa daalt
In het jaar 2003 hebben ruim 62.000 toeristen uit West-Europa Jordanië
bezocht voor een vakantie. Dit is een daling van 13% in vergelijking
met het jaar ervoor. Vanuit Nederland is daarentegen als enige
West-Europese land een lichte stijging te zien van 5% in vergelijking
met 2002. In totaal hebben ruim 8,000 Nederlanders Jordanie bezocht in
2003. Vanuit Belgie is het aantal toeristen afgenomen met 23%. Dit
komt mede door het ontbreken van directe vluchten naar Amman vanuit
Brussel.