Ingezonden persbericht


KNVB CLUBSUPPORT EN SCOPE OFFICIEEL VAN START MET SCOPE CRM ASP

Schiphol-Rijk, 22 maart 2004 - Onlangs vond de formele aftrap plaats voor de samenwerking tussen KNVB ClubSupport en SCOPE marketing technology b.v. Henk Kesler en Wilfred de Rooij, beiden namens KNVB ClubSupport, en Fred van 't Hoff van SCOPE tekenden een 5-jarige overeenkomst, onder toeziend oog van Henk Hoekstra (financieel directeur) en Linda Smit (ICT) van sc Heerenveen.

Vertrouwen in contract
De samenwerking is al in volle gang en clubs als Roda JC, fc Utrecht, Stormvogels Telstar, Vitesse en sc Heerenveen zetten de SCOPE software al in om verkoop en marketing processen te ondersteunen. Dit gebeurt binnen een ASP-infrastructuur vanuit SCOPE. In het contract staat de samenwerking beschreven over de lange termijn, prijzen en condities en ondersteunende diensten. Wilfred de Rooij: "Een aantal clubs werken al met SCOPE 3.0, naar tevredenheid, wat nog meer vertrouwen geeft voor deze samenwerking".

Praktijk
sc Heerenveen is CRM-initiator van het eerste uur en werkt al even met SCOPE 3.0. Linda Smit van sc Heerenveen licht het nut en de noodzaak van het gebruik van SCOPE CRM voor de Friese club toe. "De wens van sc Heerenveen om te groeien wordt ondersteund door een Customer Relationship Management programma met als doel meer fans ook daadwerkelijk klant te maken. Onder andere e-mail marketing en nieuwe internet services maken daar deel van uit. Om de kwaliteit van data te waarborgen en de klant centraal te stellen in onze processen maken wij gebruik van SCOPE. Dit moet leiden tot betere mogelijkheden voor cross selling, up selling en voor het bieden van service. Eén van de redenen voor de keuze van SCOPE is dat het pakket volledig webbased is waardoor het mogelijk is onze website hieraan te koppelen. Dit in combinatie met de e-mailing module, waarmee wij fans benaderen. Dit moet traffic genereren naar de website en kan eventueel acties triggeren in SCOPE".

ASP-desk
Om clubs optimaal te faciliteren in het gebruik van SCOPE is gekozen voor een ASP-oplossing. ASP staat voor Application Service Providing en betekent zoveel als het gebruik van de software als een dienst aan te bieden. De fysieke locatie van de software is bij de leverancier en de gebruikende organisatie logt via een beveiligde (internet) verbinding in. Fred van 't Hoff: "Natuurlijk zijn we al in volle gang met dit project en is er een speciale ASP-desk in het leven geroepen. Waar in veel gevallen ASP ook inhoudt dat verschillende klanten met dezelfde software en database werken heeft SCOPE gekozen voor een andere oplossing. Elke klant werkt met een eigen applicatie en een eigen database. Dit maakt het doorvoeren van clubspecifieke eisen en wensen mogelijk." Naast het uit handen nemen van de techniek kan SCOPE ook functioneel ondersteuning bieden. Om dit concept gestalte te geven is de eerder genoemde ASP-desk van SCOPE tot stand gekomen. Zoals gezegd blijven de diensten niet beperkt tot het technisch beheer van hard- en software. Gebruikers kunnen ook profiteren van de CRM-ervaring van SCOPE implementatiespecialisten en helpdesk.

De ASP-diensten gelden natuurlijk niet alleen voor voetbalclubs. Alle bedrijven en instellingen die met SCOPE software willen werken, zonder noemenswaardige IT-inspanningen en investeringen, kunnen bij SCOPE marketing technology terecht.

Staand, van links naar rechts:
Carlo Rolle, Account Director, SCOPE
Harry van Es, Account Manager, SCOPE
Linda Smit, ICT, sc Heerenveen,
Wilfred de Rooij, Directeur, Stichting KNVB ClubSupport.

Zittend van links naar rechts:
Henk Kesler, Voorzitter, KNVB ClubSupport
Fred van 't Hoff, Managing Director, SCOPE marketing technology

Van links naar rechts:
Henk Kesler, Voorzitter, KNVB ClubSupport
Fred van 't Hoff, Managing Director, SCOPE marketing technology

----------
Unquote

Over KNVB ClubSupport
Stichting KNVB ClubSupport is geïntegreerd binnen de business unit betaald voetbal van de KNVB te Zeist. KNVB ClubSupport exploiteert en beheert een uniform kaartverkoopsysteem, genaamd WTS van Holland Ticketing, voor de 37 clubs van het Nederlands betaald voetbal en het Nederlands elftal. Recentelijk biedt KNVB ClubSupport ook diensten aan, welke op vrijwillige basis kunnen worden afgenomen. Dit is het (chip) Card Management Systeem (CMS) afkomstig van de firma Bell ID en het CRM-pakket van SCOPE marketing technology. KNVB ClubSupport is namens de Nederlandse clubs de formele contractpartner van TicketBox (onderdeel van De Nederlandse Staatsloterij). Via de ruim 1100 winkels van TicketBox worden jaarlijks meer dan 1 miljoen tickets verkocht. SDU Identification is als leverancier van jaarlijks ruim 600.000 (Seizoen) Club Cards de laatste formele partner.

Over sc Heerenveen
sc Heerenveen is een organisatie waar meer gebeurt dan één keer per twee weken een thuiswedstrijd organiseren. Dagelijks zijn in het Abe Lenstra Stadion rond 50 mensen op allerlei gebieden actief; ticketing, commercie, merchandising, kidsclub, administratie, onderhoud, veiligheid etc. Op wedstrijddagen is dat aantal vele malen groter. Voor de verschillende doelgroepen zijn diverse producten beschikbaar. Behalve tickets zijn er ook 2 kidsclubs "Junior Heroes", en "Feanatics". In de Feansjop worden merchandise artikelen aangeboden. Voor de zakelijke markt zijn er verschillende sponsormogelijkheden, onder andere voor het uitoefenen van relatiemarketing en reclamedoeleinden. Denk aan boarding en adverteren. De horeca en de daarbij behorende faciliteiten nemen in het stadion een belangrijke plaats in. Ook heeft sc Heerenveen een eigen media bedrijf met een geoutilleerde studio. Zie voor meer informatie www.sc-heerenveen.nl.

SCOPE marketing technology
SCOPE marketing technology is een ervaren Nederlandse ontwikkelaar en leverancier van e-CRM software. SCOPE bouwt en verkoopt al meer dan 16 jaar systemen voor een effectieve ondersteuning van de klantinteractie binnen marketing-, verkoop- en serviceprocessen. Ook verzorgen we de bijbehorende werkzaamheden op het vlak van consultancy, maatwerk, installatie en implementatie, opleidingen en support services. Vanuit Schiphol-Rijk bedient SCOPE met ruim 60 medewerkers de Nederlandse markt. De klanten van SCOPE zijn actief in sectoren als financiële dienstverlening, overheid, onderwijs & gezondheidszorg, handel & industrie, media & communicatie en overige zakelijke dienstverlening. Momenteel is SCOPE ruim 8.000 eindgebruikers bij meer dan 100 middelgrote tot grote bedrijven van dienst. Voor meer informatie zie www.scope.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
SCOPE marketing technology b.v.
Beechavenue 122
1119 PR Schiphol-Rijk
Postbus 12550
1100 AN Amsterdam Zuidoost
020-6554200
www.scope.nl

Afdeling Marketing & Communicatie
Esther M.M. de Vries - Communicatie/PR
020-6554223
pr@scope.nl