Ingezonden persbericht
Innovatieve herlancering Emerce
Haarlem- 22 maart 2004. Vandaag herlanceert VNU Business Publications het vakblad Emerce. De uitgever is overtuigd van de inhoudelijke en commerciële mogelijkheden voor een titel die zich richt op innovatie, ondernemerschap en de toepassingen van ICT. Naast de papieren versie is Emerce voortaan ook digitaal beschikbaar. De digitale Emerce heeft dezelfde inhoud en hetzelfde beeld als de papieren versie, maar biedt tal van mogelijkheden voor extra interactieve ervaringen zoals interviewclips, muziek, filmtrailers of commercials. De eerste vernieuwde Emerce wordt louter digitaal verspreid. Hiermee onderstreept Emerce haar innovatieve karakter en wordt de toon gezet voor een vooruitstrevende toekomst.
De digitale distributie wordt door Zinio Systems verzorgd, wereldwijd marktleider op het gebied van digitale tijdschriften. Voor de lezer heeft het digitale tijdschrift ook een aantal praktische extra mogelijkheden zoals het digitaal bewaren van nummers, de zoekfunctie en het maken van elektronische aantekeningen in artikelen.
De eerste editie van Emerce zal alleen digitaal verschijnen en is door iedereen kosteloos te downloaden op www.emerce.nl. Op 20 april, bij de opening van de beurs The ICT & Networking Event (RAI), zal de tweede editie van Emerce ook weer in print gepresenteerd worden.
Emerce beweegt zich op het snijvlak tussen business, marketing en technologie en is bedoeld voor business innovators: ambitieuze managers of ondernemers die vernieuwingen in het bedrijfsleven najagen en technologie zien als een belangrijk instrument om hun businessdoelstellingen te bereiken. De redactie van Emerce kiest voor een mix van diepgravende achtergrondartikelen, aansprekende cases en praktische informatie die zowel ondernemers als businessmanagers aanspreekt. Altijd vanuit een kritische invalshoek en met oog voor harde resultaten van business cases en toepassingen van informatietechnologie. Emerce biedt een platform via print, online en events voor business innovators, die zo met elkaar ervaringen kunnen uitwisselen.
Emerce is een betaalde vaktitel en zal alleen via een abonnement te verkrijgen zijn. Een abonnee wordt de mogelijkheid geboden het magazine in print en / of digitaal te ontvangen. Een jaarabonnement op het printmagazine kost ¬ 55,-, de digitale versie ¬ 45,-. Een abonnement op zowel de papieren als de digitale editie kost ¬ 65,-.
Over VNU BP
VNU BP is een onderdeel van VNU, een wereldwijd uitgeef- en informatieconcern. VNU BP is een toonaangevende uitgeverij, gespecialiseerd in vak- en publieksinformatie, en maakt aansprekende titels als Intermediair, Computer Idee, Technisch Weekblad, PCM het Personal Computer Magazine , Computable, CRN en Management Team. VNU BP distribueert informatie in de vorm van tijdschriften, nieuwsbrieven, sites, jaarboeken, trainingen, seminars en vakbeurzen. Bezoek voor meer informatie onze website www.vnubp.nl.