PERSBERICHT - 2004-03-22
Voor intensieve promotie van toeristische bedrijven Suriname
TMC en Go-Suriname gaan Benelux bewerken
Travel Marketing Company in Amsterdam en de Go-Suriname Travel Group
zullen vanaf 1 april 2004 de Benelux-markt intensief gaan bewerken
voor de promotie van Suriname. Hiertoe is onlangs besloten op een
bijeenkomst in Paramaribo.
De Go-Suriname Travel Group is een samenwerkingsverband van drie
toeristische bedrijven in Suriname: METS Travel & Tours, Hotel
Krasnapolsky en Residence Inn. TMC is reeds vertegenwoordiger van
Hotel Krasnapolsky en kan hierdoor een totaalpakket aanbieden aan de
meeting & incentive-organisatoren en reisorganisaties.
Bovendien zijn de twee hotels van Residence Inn, in Paramaribo en
Nickerie en de incoming touroperator METS Travel & Tours
dochterondernemingen van de Surinaamse luchtvaartmaatschappij SLM.
Nederlandse toerist ontdekt Suriname
De laatste jaren is Suriname ontdekt als toeristische bestemming door
zowel de Surinaamse-Nederlander als de autochtone Nederlander. Mede
door de structurele verlaging van de tarieven door de SLM wordt
Suriname beter toegankelijker voor toeristen. Momenteel komt ruim 70%
van de bezoekers aan Suriname uit Nederland.
Opvallend is dat de verblijfsduur van de Nederlandse bezoeker zeer
hoog is met 30,3 nachten. Dit komt grotendeels voor rekening voor
mensen die op bezoek gaan bij familie en vrienden. Zo'n 12 % van het
aantal Nederlandse bezoekers is puur gericht op toeristisch verblijf.
TMC en de Go-Suriname Travelgroup hebben zich ten doel gesteld dit te
verhogen door middel van below-the-line marketing gericht op de
MICE-markt, de directsellers en de toeroperators in Nederland.