SNT GROUP N.V.

SNT Deutschland neemt activiteiten servicenr provider Extacom

SNT Deutschland neemt activiteiten servicenummer provider Extracom over

Zoetermeer/Frankfurt am Main, 18 maart 2004. SNT Deutschland AG, een volledige dochter van SNT Group N.V., heeft met terugwerkende kracht tot 1 maart 2004 de zakelijke activiteiten overgenomen van Extracom AG in München. Extracom AG verkeerde sinds 1 december 2003 in surséance van betaling, maar heeft de werkzaamheden tot op heden kunnen voortzetten. De hoofdactiviteiten van Extracom AG bestaan uit het aanbieden van servicenummers (800/900 nummers), Call by Call, Preselect en op internet gebaseerde telefonie diensten. Met de overname van de activiteiten van Extracom, waaronder het totale klantenbestand en een eigen netwerk gekop-peld aan Deutsche Telekom, is een bedrag van euro 1,2 miljoen gemoeid. De verwachte omzet uit Extracom activiteiten ligt in 2004 rond de euro 9 miljoen.

Toegevoegde waarde diensten zoals 0800/900, automatische emailafhandeling, interactieve voiceresponse, spraakherkenningsystemen, ondersteuning van chatsessies en teleconferences vertegenwoordigen inmiddels een derde van de omzet van SNT Group. In Duitsland waren de activiteiten van SNT nog voornamelijk gericht op contactcenter dienstverlening. Met de overname van de Extracom activiteiten zet SNT Deutschland een belangrijke stap in de richting van multichannel dienstverlening.

'Vanaf nu kunnen we nog completer en kosten-effectiever in de behoeften van onze klanten voorzien. De meeste helpdesks en informatiediensten zijn door middel van servicenummers maximaal bereik-baar. Middels deze aanvulling op ons bestaande portfolio kunnen we onze klanten in de toekomst een totaaloplossing aanbieden', aldus Philipp J. N. Vogel, Chief Financial Officer van SNT Deutschland AG.

Profiel SNT SNT participeert in de ontwikkeling van CRM-concepten voor opdrachtgevers. In haar customer contact centers geeft SNT uitvoering aan deze concepten door opdrachtgevers via telefoon, e-mail, chat, co-browsing en SMS bereikbaar te maken voor hun klanten. Uit deze klantcontacten wordt met behulp van datamining technieken managementinformatie gedestilleerd die opdrachtgevers kunnen aanwenden om hun marketingstrategie verder in te vullen en duurzame relaties met klanten op te bouwen. SNT verleent samen met haar partners vanuit Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en Frankrijk jaarlijks goede service aan miljoenen consumenten.

SNT Group wordt gevormd door de werkmaatschappijen SNT Nederland, SNT Belgium en SNT Deutschland. Binnen SNT Nederland opereert onderzoeksbureau Interview-NSS als 100% werkmaat-schappij onder eigen naam. In Scandinavië werkt SNT samen met alliantie partner Excellent. Vitalicom SNT's partner in Frankrijk.

Einde bericht

Noot voor de redactie (