Gemeente Dongen
Bezoekers gemeentehuis kunnen van 29 maart t/m 9 april hun
tevredenheid kenbaar maken 17-03-2004 10:23
Onderzoek moet inzicht geven in dienstverlening
Sluit onze dienstverlening aan bij de verwachtingen en wensen van onze
klanten? De gemeente streeft een bepaald dienstverleningsniveau na. Om
erachter te komen of dit niveau ook wordt behaald, is uw mening als
gebruiker onmisbaar. Daarom vindt van 29 maart tot en met 9 april 2004
in het gemeentehuis een klanttevredenheidsonderzoek plaats. Als u
binnen deze periode het gemeentehuis bezoekt, kunt u dus worden
benaderd door een enquêteur.
De vragen uit de enquête hebben specifiek betrekking op de service
rondom de zogenaamde balieproducten. Hierbij kunt u denken aan
paspoorten, vergunningen, openingstijden of huursubsidie. Klanten die
worden ondervraagd zijn hieraan voorafgaand geholpen door medewerkers
van de Centrale Balie, Burgerzaken, Bouwen en Milieu of Sociale Zaken.
De enquêteur benadert zelf bezoekers van de Centrale Hal. U hoeft dus
niet zelf het initiatief te nemen om te worden ondervraagd. Er wordt
naar gestreefd om minimaal 250 bezoekers van het gemeentehuis te laten
deelnemen aan het onderzoek. Dit aantal geeft een representatief beeld
weer.
Gemeente Tilburg als uitvoerder
De gemeente Tilburg is uitvoerder van het klanttevredenheidsonderzoek.
Aangezien deze gemeente onlangs onder haar eigen klanten een dergelijk
onderzoek uitvoerde, beschikt zij over parate kennis die ook in Dongen
is te gebruiken. Ook om financiële redenen is dit samenwerkingsverband
in het leven geroepen; bij een commercieel onderzoeksbureau liggen de
kosten natuurlijk hoger.
Sociale Zaken
Bij de gemeente Dongen worden klanten van de dienst Sociale Zaken om
privacyredenen in een spreekkamer te woord gestaan, en niet aan een
balie. Om ook deze groep in het onderzoek te kunnen betrekken wordt
hen tijdens het consult gevraagd om eventueel deel te nemen aan het
onderzoek.
Burgemeester Hans van Brummen: De wensen van de klant over onze
dienstverlening bevinden zich nu nog voor een groot deel in de black
box. Deze box wordt met het onderzoek opengebroken. Uw mening is voor
ons nu nog voor een groot deel onzichtbaar. Na het onderzoek hebben we
een gedetailleerd onderzoeksresultaat waar we ons
dienstverleningsconcept op af kunnen stemmen.