LEVER FABERGE
Rubens vrouw keert terug
PERSBERICHT
16 maart 2004
Rubens vrouw keert terug
Vrouwen weer trots op vrouwelijke rondingen
Bodegraven - Echte vrouwen leiden echt levens, hebben echte lichamen
en rondingen. Daarom is nu door heel Nederland niet het stereotype
fotomodel te zien, die een nieuw firming product aanprijst, maar zijn
juist vrouwen te zien die trots zijn op hun vrouwelijke rondingen. Het
beautymerk Dove brengt met haar nieuwe TV- en printcampagne de Rubens
vrouw weer helemaal terug.
Ter gelegenheid van de introductie van nieuwe firming producten wil
het beautymerk vrouwen aanmoedigen trots te zijn op hun vrouwelijke
rondingen, ongeacht hun maat S of XL. Met deze campagne zet Dove zich
af tegen het heersende schoonheidsbeeld in de cosmetische industrie.
Ze daagt daarbij vrouwen uit niet te streven naar het stereotype
schoonheidsideaal maar juist hun eigen schoonheid te definiëren en te
creëren, en trots te zijn op de vrouwelijke rondingen die daarbij
horen.
Strevend naar het stereotype schoonheidsideaal zijn veel vrouwen
vandaag de dag vanuit een negatief zelfbeeld bezig met hun schoonheid.
Dove wil daar verandering in brengen. Zij wil graag vrouwen meerdere
definities van schoonheid laten zien zodat de afstand tussen 'wat is
mooi?' en 'ben ik mooi?' kleiner wordt.
Veel Nederlandse vrouwen tobben over hun uiterlijk en uit onderzoek
blijkt dit alleen maar toe te nemen. Niet alleen met deze campagne
maar ook met al haar komende communicatie wil Dove de komende jaren
vrouwen inspireren tot het creëren van een eigen definitie van
schoonheid, om zo samen de stereotype schoonheidsidealen te lijf te
gaan en de kijk op schoonheid te verbreden. Zo roept het beautymerk
half april bijvoorbeeld alle vrouwen van Nederland op om hun rondingen
te vieren. Kijk volgende maand voor meer informatie op
www.dovebeauty.nl.
------