LEVER FABERGE

Rubens vrouw keert terug

PERSBERICHT
16 maart 2004

Rubens vrouw keert terug
Vrouwen weer trots op vrouwelijke rondingen

Bodegraven - Echte vrouwen leiden echt levens, hebben echte lichamen en rondingen. Daarom is nu door heel Nederland niet het stereotype fotomodel te zien, die een nieuw firming product aanprijst, maar zijn juist vrouwen te zien die trots zijn op hun vrouwelijke rondingen. Het beautymerk Dove brengt met haar nieuwe TV- en printcampagne de Rubens vrouw weer helemaal terug.

Ter gelegenheid van de introductie van nieuwe firming producten wil het beautymerk vrouwen aanmoedigen trots te zijn op hun vrouwelijke rondingen, ongeacht hun maat S of XL. Met deze campagne zet Dove zich af tegen het heersende schoonheidsbeeld in de cosmetische industrie. Ze daagt daarbij vrouwen uit niet te streven naar het stereotype schoonheidsideaal maar juist hun eigen schoonheid te definiëren en te creëren, en trots te zijn op de vrouwelijke rondingen die daarbij horen.

Strevend naar het stereotype schoonheidsideaal zijn veel vrouwen vandaag de dag vanuit een negatief zelfbeeld bezig met hun schoonheid. Dove wil daar verandering in brengen. Zij wil graag vrouwen meerdere definities van schoonheid laten zien zodat de afstand tussen 'wat is mooi?' en 'ben ik mooi?' kleiner wordt.

Veel Nederlandse vrouwen tobben over hun uiterlijk en uit onderzoek blijkt dit alleen maar toe te nemen. Niet alleen met deze campagne maar ook met al haar komende communicatie wil Dove de komende jaren vrouwen inspireren tot het creëren van een eigen definitie van schoonheid, om zo samen de stereotype schoonheidsidealen te lijf te gaan en de kijk op schoonheid te verbreden. Zo roept het beautymerk half april bijvoorbeeld alle vrouwen van Nederland op om hun rondingen te vieren. Kijk volgende maand voor meer informatie op www.dovebeauty.nl.


------