Toekomst 3B
Bezwaarschriften niet per e-mail
Bezwaarschrift niet per e-mail Af en toe komen er bij de gemeente
e-mails binnen die door de afzender zijn bedoeld als bezwaarschrift.
Op dit moment is het echter nog niet mogelijk om een e-mail als
bezwaarschrift in behandeling te nemen!
De reden is dat elk bezwaarschrift volgens de wet voorzien moet zijn
van een handtekening van de indiener. Het gebruik van een
elektronische handtekening is in Bergschenhoek om technische reden
voorlopig nog niet mogelijk. Een bezwaarschrift kan dus uitsluitend
schriftelijk (per brief) worden ingediend.
Een bezwaarschrift moet altijd ondertekend zijn en verder de volgende
zaken bevatten:
- de naam en het adres van de indiener;
- de dagtekening, dat wil zeggen de datum van het bezwaarschrift;
- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaarschrift is
gericht (zo mogelijk een kopie van het besluit bijvoegen)
- de gronden (motivering) van het bezwaar.
Het indienen van een bezwaarschrift kan alleen tegen schriftelijke
beslissingen van een bestuursorgaan, waarbij het moet gaan om een
publiekrechtelijke rechtshandeling. Bestuursorganen zijn het college
van burgemeester en wethouders, de burgemeester afzonderlijk en de
raad. Publiekrechtelijke rechtshandelingen betreffen bijvoorbeeld het
afgeven of weigeren van een vergunning of het verlenen van een
vrijstelling. Degene die bezwaar maakt moet belanghebbende zijn en het
bezwaarschrift tijdig indienen, dat wil zeggen binnen een termijn van
zes weken na de bekendmaking van het besluit.
(c) 2004 Gemeente Bergschenhoek - laatste wijziging op 16 maart 2004 -
Techniek Aralto ICT