Vergadering(en)
Commissie Ruimte en Veiligheid
Dinsdag 16 maart 2004, aanvang 20.00 uur, in de raadzaal van het
gemeentehuis.
Het volgende onderwerp zal worden besproken:
* Rivierverruiming Hondsbroeksche Pleij door middel van
dijkteruglegging (inclusief presentatie van Rijkswaterstaat)
De agenda en bijbehorende stukken liggen ter inzage in de
tervisiekamer van het gemeentehuis.
Vergadering Welstand:
Wordt gehouden op dinsdag 16 maart 2004 om 13.30. De agenda is op 15
maart 2004 in te zien bij de afdeling Ruimte & Samenleving. Bezoekers
dienen zich aan te melden bij de genoemde afdeling, telefoonnummer
026-3179531.
Nadere informatie, onder meer over de concrete datum van de
bekendmakingen, kunt u inwinnen bij afdeling Ruimte & Samenleving,
tel. 3179531
Bouwaanvraag:
* Rhijnvelt 58, plaatsen dakkapel
Verleende sloopvergunning:
* Klapstraat 131, slopen garage/berging
* Dorpstraat 36, bouw hobbyruimte c.a.
Overige verleende vergunningen
Voorde hieronder genoemde activiteiten zijn de benodigde ontheffingen,
vergunningen en toestemmingen verleend:
* Gemeente Westervoort, voor het kappen van 4 essen rond de
tennisbanen aan de Brouwerslaan.
* Waemelslant 163, voor het kappen van 1 acacia.
* Dr. Schaepmanstraat 5, voor het kappen van 1 den.
bekendmakingen, kunt u inwinnen bij de afdeling Openbare Werken, tel.
3179363 (kapvergunningen).
Heeft u bezwaar?
Indien u het niet eens bent met één van de verleende vergunningen ,
dan kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken
bezwaar maken door het indienen van een bezwaarschrift bij het college
van burgemeester en wethouders, Postbus 40, 6930 AA Westervoort. De
termijn van 6 weken vangt aan met ingang van de dag na die waarop dit
besluit is bekendgemaakt bij de aanvrager. Het indienen van een
bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. De indiener van een
bezwaarschrift kan, als er gelet op de betrokken belangen sprake is
van spoed, tevens een voorlopige voorziening (zoals schorsing)
Efficiënt accommodatiegebruik
De gemeente is onlangs een project gestart dat integraal
accommodatiebeleid in de volle breedte gaat onderzoeken.
Het project heeft twee doelen:
1. een efficiënter accommodatiebeleid op het gebied van Onderwijs en
Welzijn in september 2004, dat verwerkt kan worden in de
Programmabegroting 2005.
2. een jaarlijkse kostenbesparing van ten minste 195.000 vanaf 2005,
te vermeerderen met de besparingen uit het Hummelhonk en de
voormalige accommodatie van De Werf.
Bij de begrotingsbehandeling 2004 heeft de gemeenteraad het college
opgedragen het multifunctionele gebruik en de efficiency van alle
accommodaties en voorzieningen in Westervoort te verhogen. Hierbij is
concreet aangegeven dat onderzoeken worden gedaan naar de
accommodaties van muziekonderwijs, De Pals, De Nieuwhof en de
Bibliotheek. Daarnaast heeft de raad aangegeven dat er een goede
spreiding en passende onderwijshuisvesting voor de toekomst
gerealiseerd moet worden. Dit kan door herschikking van de
schoolgebouwen. Ook in Westervoort heeft de vergrijzing zijn intrede
gedaan. Onze gemeente is niet langer de groeigemeente met grotendeels
gezinnen met jonge kinderen. Deze ontwikkeling leidt er onder andere
toe dat het aantal basisschoolleerlingen in Westervoort de komende
jaren aanzienlijk gaat teruglopen. Het gevolg hiervan is dat veel
klaslokalen leeg komen te staan. Lege lokalen kosten veel geld en
werken vandalisme en verpaupering in de hand.
Het onderzoek naar de onderwijshuisvesting wordt, als onderdeel van
het Project Integraal Accommodatiebeleid, uitgevoerd door een
onafhankelijk adviesbureau. Bij het project worden uiteraard de
schoolbesturen betrokken, maar ook de besturen van de andere
belanghebbende instellingen.
Het project heeft een looptijd van ruim een half jaar. Dat betekent
dat ernaar gestreefd wordt in september 2004 een rapport klaar te
hebben met adviezen over de mogelijkheden van een efficiënt
multifunctioneel accommodatiegebruik en de wijze van invoering
daarvan.
Groendag
Op zaterdag 3 april organiseert de MILIEUGROEP WESTERVOORT in
samenwerking met de WIJKRAAD de LEIGRAAF een GROENDAG. Naast het
ruilen van tuinplanten, stekjes en zaden is er ook een bomen- en
struikenverkoop. Het doel van deze verkoop is ons dorp Westervoort
"groen" te houden met struiken en bomen die in deze omgeving passen.
Om enig inzicht te krijgen om welke aantallen het gaat, verzoeken wij
U gebruik te maken van de hieronder afgedrukte bestelbon. Deze
bestelbon dient U in de bus te doen uiterlijk op woensdag 17 maart
a.s. bij één van de onderstaande adressen:
* Louis de Breet Emmerik 80
* Jan den Otter De Hoge Hoeve 32
* Hans Sander Poelsstraat 6
* Mevr. Jansen Schaapswaard 7
Het bestelde plantmateriaal kunt U afhalen op:
zaterdag 3 april a.s. bij HET SIMPKE aan de SCHAAPSWAARD (speelveld)
in de wijk DE LEIGRAAF van 09.00 uur tot 11.00 uur,
Vanaf 11.00 uur tot 12.30 uur is er een vrije verkoop van
plantmateriaal. Extra bestelbonnen verkrijgbaar in het
KRINGLOOPCENTRUM aan Het Vergun (Het Ambacht) te Westervoort. Heeft U
vragen, dan kunt u bellen naar: 026 311 85 96
Attentie: lever alleen de onderstaande bestelbon in en niet
bovenstaande tekst. Deze hebt u nodig als geheugensteun, vooral i.v.m.
de datum en tijd en plaats !!!
BESTELBON BOMENVERKOOPDAG 2004
Klik hier voorde bestelbon
Hoe tevreden bent u?
De gemeente Westervoort wil voortdurend verbeteren. Om te kunnen
verbeteren, is het voor de gemeente van belang om op de hoogte te zijn
van de wensen van de klant, van u dus.
Uw tevreden dan wel ontevredenheid over de dienstverlening van de
gemeente zal onderzocht worden aan de hand van het zogenaamde
Klanttevredenheidsonderzoek.
Deze week zijn er ruim 1500 enquêtes verstuurd door de gemeente
Westervoort. Deze enquêtes zijn willekeurig verzonden aan inwoners van
18 jaar en ouder.
Bent u één van de inwoners die een vragenlijst heeft ontvangen, dan
verzoeken wij u vriendelijk deze volledig in te vullen en voor 30
maart 2004 terug te sturen of af te geven bij het gemeentehuis. Degene
die de enquête hebben ingevuld dingen mee naar één van de 10 prijzen
die worden verloot als dank voor de medewerking.
Naast de schriftelijke enquêtes zullen er ook mondelinge enquêtes
afgenomen worden. Dit gebeurt op woensdagmiddag 17 maart a.s. en
maandagavond 22 maart a.s. Bent u de betreffende middag of avond
bezoeker van het gemeentehuis, dan zal u gevraagd worden uw
medewerking te verlenen.
Aan de hand van de resultaten van de enquêtes zal er gekeken worden op
welke vlakken de dienstverlening van de gemeente verbeterd dient te
worden.
De resultaten zullen begin mei bekend worden gemaakt in de Westervoort
Post, de Gelderlander en op www.westervoort.nl.
Leefbaarheid; een kans voor ondernemende vrouwen
Op woensdagavond 17 maart organiseren een viertal
plattelandsvrouwenorganisaties een informatieavond over
plattelandsvernieuwing, specifiek gericht op de inbreng van vrouwen
bij de besluitvorming en uitvoering. Er is momenteel veel te doen
rondom het thema "plattelandsvernieuwing". Reconstructieplan,
Streekcommissie, Plattelandshuis, nieuwe economische dragers voor het
platteland; dit zijn zo maar vier onderwerpen waar we u over willen
informeren op deze avond. Naast een inleiding over de Reconstructie-
en Streekcommissies, zullen twee vrouwelijke sprekers vertellen over
hun ervaring met de voorbereiding en uitvoering van een vernieuwend
project. De organiserende organisaties willen nadrukkelijk aandacht
vragen voor de rol van vrouwen bij plattelandsvernieuwing. Dit is
namelijk een belangrijke rol! Kennis over plannen en de mogelijkheden
om daar iets mee te doen zijn daarom van essentieel belang.
Datum 17 maart 2004, aanvang 20.00 uur in zalencentrum De Radstake in
Heelweg (bij Varsseveld). Er zijn aan deze avond geen kosten
verbonden. Voor in formatie kunt u contact opnemen met dhr. P.
Leemreise, secretaris van de Streekcommissie West-Achterhoek en
Liemers (0315-256865).
Gemeente Westervoort