Press Release
Amsterdam, 15 March 2004
ING introduceert nieuw bedrijfsonderdeel: ING Card
Vandaag introduceert ING een nieuw bedrijfsonderdeel dat zich zal gaan
richten op de uitgave van creditcards en het managen van de bestaande
creditcard portfolio's van ING-bedrijfsonderdelen in Nederland en
België. De activiteiten van ING Card passen in de strategie van ING om
zich verder te ontwikkelen als wereldwijd retailmerk dat innovatieve
en transparante bank-, verzekerings- en beleggingsproducten biedt via
telefoon, direct mail en internet.
De nieuwe ING Card is een moderne creditcard. De transactiegegevens
zijn dag en nacht online te bekijken op de persoonlijke internetpagina
van de kaarthouder. Klanten die niet over internet beschikken, kunnen
via de telefoon inzage krijgen in de stand van zaken rond hun uitgaven
en bestedingsruimte. Daarnaast kan de klant de bestedingslimiet en
wijze van terugbetalen zelf bepalen.
Binnen de ING-organisatie opereert ING Card als een zelfstandig
bedrijfsonderdeel, waardoor het in staat is snel en efficiënt te
reageren op ontwikkelingen in de markt. De strategie van ING Card is
gebaseerd op het verkopen van creditcards in landen waar ING reeds een
substantiële aanwezigheid heeft op het gebied van retail banking,
zodat er gebruik kan worden gemaakt van de naamsbekendheid en de
bestaande klantenbestanden van ING. Met het oog op de specifieke
productkenmerken zal de ING Card naast de bestaande creditcards van
andere ING-bedrijven worden aangeboden.
ING Card berekent een concurrerende rente van 1% per maand en tijdens
de introductieperiode wordt de kaart een jaar lang gratis aangeboden.
Daarna is de kaartbijdrage EUR 34,- per jaar. Pinnen met de ING Card
kost EUR 3,- per transactie. Een giro- of bankrekening bij een
ING-bedrijfsonderdeel is voor het gebruik van de ING Card niet
noodzakelijk.
Informatie voor de pers: ING Groep, Dailah Nihot, tel: 020 - 541 6516
ING Groep is een wereldwijd opererende financiële instelling van
Nederlandse oorsprong, actief op het gebied van bankieren, verzekeren
en vermogensbeheer. ING heeft meer dan 60 miljoen particuliere,
zakelijke en institutionele klanten in 60 landen. Met ongeveer 115.000
medewerkers omvat ING een grote verscheidenheid aan toonaangevende
bedrijven die steeds vaker hun klanten onder de merknaam ING bedienen.
Print | Back