Ingezonden persbericht


Uitreiking eerste winnaar rabobank scriptieprijs tijdens nationale carrierebeurs

Zaterdag 13 maart reikt de Rabobank de allereerste Scriptieprijs uit. Dit zal gebeuren op de Nationale Carrièrebeurs tijdens het minicongres innovatie in eBusiness . Hier zal prof. dr. Cor Molenaar een lezing geven over trends en ontwikkelingen in eBusiness. De Rabobank Scriptieprijs wordt een jaarlijks terugkerende prijs waarbij er ieder jaar een ander thema zal zijn. Dit jaar staat het thema innovatie in eBusiness centraal.

De Rabobank heeft de Scriptieprijs in het leven geroepen omdat er met veel scripties weinig wordt gedaan in de praktijk. De bank hecht veel waarde aan innovatie en staat daarom altijd open voor ideeën van jong talent. De winnaar van de Scriptieprijs mag deelnemen aan een vijfdaagse mini-MBA van het Management Centre Europe, inclusief reis- en verblijfkosten en 1.000 euro zakgeld. De andere genomineerden ontvangen ieder 150 euro.

De genomineerden
De strijd om de Rabobank Scriptieprijs gaat tussen drie genomineerden. Wendy van der Klein van de Universiteit van Maastricht ontwikkelt in haar scriptie een e-Loyalty model dat het mogelijk maakt om in een virtuele omgeving klanten aan te spreken met verschillende voorkeuren in koopgedrag. Want de ene klant wordt aangetrokken door functionele aspecten, waar een andere klant gevoeliger is voor emotionele aspecten zoals de sfeer tijdens het koopproces. Uit de scriptie van Mark Ogertschnig van de Vrije Universiteit Amsterdam blijkt dat jongeren helemaal niet innovatiever zijn dan ouderen. Hij onderzocht daarin de invloed van innovativiteit op de acceptatie van mobiele diensten. Remco van Veghel van de Technische Universiteit Eindhoven ontdekte dat naast de alom bekende determinanten voor klantenloyaliteit er nog een aantal andere factoren zijn waar rekening mee gehouden moet worden bij on-line klantencontact.

Congres innovatie in eBusiness
De Rabobank Scriptieprijs wordt uitgereikt tijdens het mini-congres innovatie in eBusiness . Tijdens dit congres presenteert prof. dr. Cor Molenaar, hoogleraar e-marketing aan de Bedrijfskunde Faculteit van de Erasmus Universiteit, trends en ontwikkelingen op het gebied van eBusiness en wat bedrijven zouden moeten doen om hierop te anticiperen. Aansluitend volgt een lezing door drs. Marc Cootjans, directeur Particulieren en programmamanager Virtuele Bank. Hij zal toelichten hoe de Rabobank op deze ontwikkelingen inspeelt.

De jury bij de Scriptieprijs bestaat uit voorzitter prof. dr. Cor Molenaar, prof. dr. Frans van den Bosch, professor of Management interfaces between organizations and business environment van de Erasmus Universiteit, en Marc Cootjans.