Verwachting 2004: sterke groei van aantal verzendingen
Steeds meer consumenten maken gebruik van netwerk Kiala
- Per januari 2004 vier nieuwe partnerovereenkomsten voor
Nederland.
- In Nederland gebruiken tien postorderbedrijven de diensten van
Kiala.
- Kiala verwerkt meer dan 30.000 pakketten per dag binnen Europa.
- Het Kiala-netwerk omvat 4.200 leveringspunten in Europa, waarvan
400 leveringspunten in Nederland.
Utrecht, vrijdag 12 maart 2004 - Kiala biedt zowel professionals
als
consumenten die aankopen doen via catalogi, het internet of
televerkoop de mogelijkheid om pakketten snel IN ONTVANGST TE
NEMEN, TE BETALEN of TERUG TE ZENDEN, waar en wanneer
hen dat het beste past. Sinds de oprichting in België in januari
2000
is Kiala uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke netwerk van
leveringspunten in Europa. Het Kiala-netwerk omvat buurtwinkels,
kruideniers, drogisterijen, boekhandels, tankstations, etc. die
gemakkelijk bereikbaar zijn, lange openingstijden kennen en die
ook in het weekeinde geopend zijn. Ook in Nederland heeft Kiala
een krachtige aanwezigheid en voorziet in een duidelijke behoefte.
In Nederland, een jaar na zijn regionale oprichting in de provincie
Noord Brabant met 40 Kiala-punten, is Kiala inmiddels uitgegroeid
tot een nationaal netwerk met ongeveer 400 Kiala-punten. Grote
organisaties als Wehkamp, Yves Rocher, Neckermann, ECI, Otto en
Proxis.nl maken inmiddels gebruik van het Kiala-netwerk.
Korting op leveringskosten bij Otto
Otto Nederland, het op twee na grootste postorderbedrijf van
Nederland, verkoopt een algemeen assortiment, maar onderscheidt
zich door een modieus kledingaanbod. Sinds januari 2004 biedt
Otto Nederland zijn klanten ook de mogelijk om bestellingen te
laten
bezorgen bij een Kiala-punt. De klant ontvangt hiervoor zelfs één
Euro korting van Otto op de leverkosten. Naast de
leveringsoplossing, maakt Otto Nederland ook gebruik van Kiala's
retouroplossing. Klanten van Otto kunnen de artikelen die zij
wensen terug te sturen dan afgeven bij één van de Kiala-punten op
een moment dat hen het best schikt. 'Vrouwen zijn verreweg de
belangrijkste afnemers van postorderbedrijven en doordat steeds
meer vrouwen buitenshuis werken, is het voor hen dus ook steeds
moeilijker om hun bestellingen aan huis te laten bezorgen,'aldus
Denis Payre, directeur van Kiala. 'De Kiala-dienst biedt dan
uitkomts, aangezien wij samenwerken met bedrijven die makkelijk
toegankelijk zijn en ruime openingstijden bieden. En dankzij de
retouroplossing bieden wij een zeer complete dienst. Bestelde
producten kunnen niet alleen makkelijk worden afgehaald, zij
kunnen -indien nodig- ook weer eenvoudig worden teruggestuurd.'
Nieuwe samenwerkingen in Nederland in januari 2004
Kiala is binnen drie jaar uitgegroeid tot het grootste
onafhankelijke
netwerk van leveringspunten in Europa. Kiala heeft in 2003, het
tweede volledige boekjaar sinds de oprichting van het bedrijf in
België in januari 2000, een omzet van 6 miljoen euro verwezenlijkt.
Dit betekent een omzet die vier keer hoger is dan die van 2002.
Kiala
rekent erop dat deze sterke groeiontwikkeling zich verder zal
voortzetten met een verdrievoudiging, of mogelijk zelfs een
verviervoudiging van de omzet in 2004. In Nederland sluit Kiala nu
snel nieuwe overeenkomsten met partners. Sinds januari 2004
gebruiken onderstaande organisaties bijvoorbeeld de diensten van
Kiala:
- Neckermann: Na Wehkamp, heeft ook Neckermann, het op één
na grootste postorderbedrijf van Nederland besloten gebruik te
maken van de diensten van Kiala. Via de gratis dikke
hoofdcatalogus, diverse andere catalogi en het internet biedt
Neckermann Shopping een zeer ruim assortiment aan
modeartikelen en producten aan voor in en om het huis.
- ECI en de Nederlandse Boeken Club: ECI en de Nederlandse
Boeken Club zijn twee grote aanbieders van boeken, muziek, video's
en DVD's in Nederland. Via het lidmaatschapsysteem geven ECI en
de Nederlandse Boeken Club korting op de wettelijk vastgestelde
boekenprijzen. Beide bedrijven selecteren uit de beste
mediaproducten uit een wereldwijd aanbod en stellen daaruit een
interessant aanbiedingenpakket samen. Voor diverse toptitels geldt
bovendien dat zij exclusief bij deze clubs verkrijgbaar zijn.
- DVD Zone 2: De internet DVD-specialist, DVDZone2 biedt een
enorme keuze aan DVD's, cd's en Games. DVD Zone 2 biedt
bovendien aantrekkelijke prijzen: alle nieuwigheden,
voorbestellingen, exclusieve aanbiedingen en talloze
onweerstaanbare voordeelacties.
Informatie over Kiala:
Kiala is Europees leider in de sector van netwerken van
leveringspunten die een oplossing bieden voor de ongemakken dat
voortvloeit uit tevergeefs aangeboden thuisbezorgingen. Kiala biedt
reizende professionals en consumenten die aankopen doen via
catalogi, het internet of televerkoop de mogelijkheid om pakketten
snel IN ONTVANGST TE NEMEN, TE BETALEN of TERUG TE
ZENDEN, waar en wanneer hen dat het beste past. Het netwerk van
Kiala-punten bestaat uit buurtwinkels (kruideniers, drogisterijen,
boekhandels, tankstations, ...) die gemakkelijk bereikbaar zijn,
die
lange openingstijden kennen en die ook in het weekeinde geopend
zijn. De Kiala-punten bieden een optimale service zonder lange
wachtrijen en beschikken bovendien over een voldoende ruime en
veilige opslagruimte. De klant kan op deze manier profiteren van
een snelle levering binnen een garandeerde leveringstermijn. De
klant kan zo zijn of haar tijd optimaal indelen en het pakket
afhalen
op het gewenste Kiala-punt.
Dit netwerk van leveringspunten wordt ondersteund door een
technologisch platform dat gebruik maakt van alle moderne
communicatiemiddelen, zodat alle stappen in het leveringsproces
van de bestelde pakketten kunnen worden geautomatiseerd. De
Kiala-punten zijn uitgerust met de allernieuwste mobiele terminals.
Op deze wijze worden alle lastige administratieve taken en andere
oorzaken van fouten uit het leveringsproces weggenomen. De klant
kan bovendien de orderstatus van zijn of haar pakket op de voet
volgen via de Kiala-website. Hij wordt bovendien rechtstreeks in
kennis gesteld van de aankomst van de levering of van eventuele
vertragingen via zijn of haar vaste telefoon, mobiele telefoon of
via
een e-mailbericht. Als de klant vergeet het pakket af te halen,
krijgt
hij of zij op dezelfde manier een herinnering toegestuurd. De
leveringsoplossing van Kiala is een goedkoper alternatief voor
thuisbezorging.
Na de start in België en Luxemburg in juli 2001, heeft Kiala zich
in
oktober 2002 eveneens op de Franse en Nederlandse markt
begeven. Het Kiala-netwerk telt inmiddels 4200 Kiala-punten en
verwerkt dagelijkse meer dan 30.000 pakketten. Meer dan 45
partners maken inmiddels gebruik van Kiala, waaronder de
belangrijkste Europese postorderbedrijven, zoals Bertelsmann
(ECI,
Home Shopping Service), GUS (Wehkamp), Karstad Quelle
Neckermann (Quelle, Neckermann, Peter Hahn), Klingel, Otto (3
Suisses, Club des Créateurs de Beauté, Vitrine magique, Blanche
Porte), Pinault Printemps Redoute (La Redoute, Daxon, Edmée,
Eveil & Jeux), Yves Rocher.... De omzet van Kiala is in 2003
verviervoudigd en bedraagt 6 miljoen euro. Onder de
aandeelhouders van Kiala bevinden zich grote institutionele
beleggers, waaronder fondsen van La Poste en TPG.
---
Noot voor de redactie,