BNN

BNN BIEDT LEDENBESTAND AAN BIJ COMMISSARIAAT VOOR DE MEDIA

Op vrijdag 12 maart levert BNN haar ledenbestand aan bij het Commissariaat voor de Media. Om 14.30 uur vertrekt er vanaf het BNN pand een trekker met een mestkar en een bus met BNN-personeel waaronder de presentatoren Eddy Zoëy en Patrick Lodiers. BNN-voorzitter Gerard Timmer biedt om 15.00 uur de leden aan Jan van Cuilenburg aan, voorzitter van het Commissariaat voor de Media.

In september 2003 startte BNN met een grootscheepse ledenwerfactie met de slogan 'We zitten in de shit, dus word lid'. Na deze intensieve campagne maakt BNN bekend hoeveel leden de omroep precies heeft, maar dat het aantal ruim boven de 150.000 ligt is zeker. Het exacte aantal maakt BNN vrijdag pas bekend. De komende weken controleert het Commissariaat de ledenbestanden van alle omroepen, waaronder die van BNN.

Niet alleen met het ledenaantal loopt het voor BNN voorspoedig. Uit recent onderzoek onder jongeren van 13 tot en met 35 jaar door onderzoeksbureau Qrius, kwam BNN als de jongerenzender van Nederland uit de bus. Op de vraag welke van de omroep/zender in Nederland een echte jongerenomroep of zender is, antwoordde maar liefst 69% BNN. Op de tweede plaats kwam TMF met 63% en op een gedeelde derde plek MTV en Yorin met 37%. De inhoud van de programma's en de uitstraling zijn voor de respondenten de belangrijkste factoren om tot deze keuze te komen.