Ingezonden persbericht
Persbericht
AT&T meest succesvolle wereldwijde operator
volgens twee Telemark-onderzoeken
Internationale gebruikers van MDNS-diensten en IP VPN's geven aan dat
AT&T over het geheel beter presteert dan wereldwijde concurrentie
Londen/Den Haag, 11 maart 2004 - Telemark Consulting, een
vooraanstaande onderneming op het gebied van marktonderzoek
gespecialiseerd in klanttevredenheid voor de telecommunicatiesector,
heeft onlangs twee verschillende wereldwijde klanttevredenheids-
onderzoeken uitgebracht. AT&T komt daarin naar voren als de beste
wereldwijde service provider op het gebied van managed data network
services (MDNS) en Internet Protocol virtual private network (IP VPN)
services voor multinationals.
Dit is de vierde opeenvolgende keer dat AT&T een leidende positie bereikt
in Telemark's IP VPN-onderzoek en de tweede opeenvolgende keer dat dit
gebeurt op het gebied van MDNS.
In beide onderzoeken bereikt AT&T een hogere positie dan belangrijke
concurrenten op het gebied van 'stated overall' prestaties. AT&T's
prestaties werden als 'excellent' of 'outstanding' aangemerkt in de
categorieën Secure Data Transfer, Network Reliability, Network Availability
en Bills in Currency of Choice voor zowel de MDNS- als de IP VPN-services.
In Telemark's 15e jaarlijkse gebruikersonderzoek onder gebruikers van
Managed Data Network Services, gepubliceerd in februari 2004, was de
gemiddelde waardering die AT&T kreeg voor de algehele
klanttevredenheid 'excellent' en ontving AT&T vijf Telemark Gold Awards
voor 'oustanding' prestaties in de volgende categorieën: Secure Data
Transfer; Understanding Customers' Requirements; Bills in Currency of
Choice; Installation Not Disrupting; en Support in Local Language.
Daarnaast kreeg AT&T een 'excellent' waardering voor 9 service-
onderdelen, waaronder de bedrijfskritische combinatie van Network
Reliability, Network Availability, 24 Hour Transparent Network Maintenance
en Adequate Data Throughput.
Overall presteerde AT&T beter dan de concurrentie in de hoofdcategorieën
Network Operation, Network Installation en Meeting Requirements en
ontving daarvoor de waardering 'Best in Class' in elk van deze categorieën.
In een eerder rapport, Telemark's 8e wereldwijde onderzoek over de
meningen van IP VPN-gebruikers gepubliceerd in december 2003,
constateerde Telemark Consulting dat AT&T's prestaties als 'excellent'
werden aangemerkt in de categorieën Secure Data Transfer, Network
Reliability, Network Availability, Technical Support en Bills in Currency of
Choice. AT&T presteerde ook beter dan de 'benchmark' standaard voor 75
procent van de 32 gemeten servicegebieden, waarbij 'Best in Class'
awards werden verdiend op het gebied van International Installations, 24
Hour Transparent Maintenance, End to End Network Management en
Technical Support.
Janet Watkin, Director bij Telemark verklaart: "Wederom wordt AT&T
gewaardeerd als een van de meest succesvolle operators bij het tegemoet
komen aan de algehele behoeften van klanten. Het bereiken van de 'Best
in Class'-status in zoveel hoofdcategorieën in beide rapporten is een
knappe prestatie. Met name gezien het feit dat AT&T altijd al hoge
waarderingen behaalde op het gebied van klanttevredenheid is de
verbetering in de loop der tijd opmerkelijk."
Bill Archer, President of AT&T EMEA, voegt toe: "We zijn verheugd over het
feit dat onze klantgerichtheid wederom wordt beloond. Dit naast het
succes dat het voor AT&T oplevert in de markt. AT&T heeft het afgelopen
jaar consistent beter gepresteerd dan belangrijke concurrenten door onze
miljardeninvesteringen in toonaangevende netwerktechnologie snel en
met succes om te zetten in echte, schaalbare oplossingen voor ons snel
groeiende zakelijke klantenbestand."
In totaal hebben 635 datanetwerk-verantwoordelijken uit 27 landen
deelgenomen aan de twee onderzoeken.
Gedurende het afgelopen jaar is AT&T in EMEA (Europe, Middle East &
Afrika) geselecteerd als leverancier van multinationale netwerkdiensten
aan een aantal toonaangevende Europese ondernemingen, waaronder:
Franz Haniel & Cie GmbH, een van de grootste ondernemingen in
Duitsland; OMRON Europe B.V., een van 's werelds grootste
automatiseerders; Allied Domecq Plc, de op een na grootste
beursgenoteerde internationale ondernemingen op het gebied van sterke
drank, wijn en restaurants; Nexans, een wereldleider op het gebied van
bekabeling; Dyno Nobel, een van 's werelds grootste ondernemingen op
het gebied van explosieven; Finnair Oyj, een vooraanstaande Europese
luchtvaartmaatschappij; en HIT Rail B.V., een onafhankelijke
ondernemingen in bezit van 15 Europese spoorwegmaatschappijen.
Over AT&T
AT&T (www.att.com) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van voice-
en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden. AT&T
biedt een van de modernste communicatienetwerken en wordt hierbij
ondersteund door de research en development mogelijkheden van AT&T
Labs. De organisatie is leidend op het gebied van zakelijke data- en
internetdiensten en biedt outsourcing, consultancy en netwerkintegratie
voor grote organisaties. AT&T is eveneens een marktleider op het gebied
van lokale, interlokale en internetdiensten en transactiegebaseerde
diensten in de Verenigde Staten zoals prepaid telefoonkaarten, collect
calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet van AT&T bedroeg in
2002 $37,8 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren en 4 miljoen zakelijke
klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief hoogwaardige
communicatie van AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden voor
uitstekende performance en klantondersteuning. Voor meer informatie
over AT&T in Europa: www.att.com/emea
Over Telemark Consulting
Telemark - gevestigd in Engeland - is gespecialiseerd in het bieden van
marketinginformatie over de telecommunicatie sector met belangrijke
klanten verspreid over diverse continenten. De regelmatig verschijnende
vergelijkende onderzoeken van Telemark worden gehouden op basis van
telefonische interviews met meer dan 350 IT en Data Network Managers.
Zij gebruiken internationaal beheerde datanetwerken in meer dan 25
landen in zowel Europa, Noord- en Zuid-Amerika als Azië en Oceanië. De
resultaten van de zeven belangrijkste wereldwijde operators en lokale
PTT's zijn vergeleken in 32 managed data network service (MDNS)
attributen verspreid over zes categorieën: Network Operation, Customer
Support, Network Installation, Pricing, Meeting Requirements en Billing.
Deze attributen zijn gerangschikt naar belangrijkheid voor de klanten en
de gemeten uitkomsten moeten voldoen aan minimale klantverwachtingen.
http://www.telemark.uk.com/
Voor redactionele informatie:
Marald Brons
Influx PR
055 - 3663034
prinflux@attglobal.net